Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Vid kassan på jobbet...

Kategori: Humor

Idag fick jag mej ett riktigt gott skratt, ni vet dom där skratten då man inte kan sluta och det bubblar i magen. Efteråt är kroppen helt slut och man pustar ut, och lugnar ner sej.
Fram till kassan kom en man i 60 års åldern, med sej hade han en byggvagn modell lägre, och på den hade han två paket klinker. De är ganska tunga. Mannen skulle lyfta upp dem så jag kunde komma åt streckkoden med handscannern. På vägen upp med första kartongen hör jag honom säja:
"Jäklar jag fastnade, men här har du kalsongen..."
"Kalsongen?" sa jag.
"Sa jag verkligen kalsongen, förlåt jag menade kartongen. Jag har varit så stressad och förvirrad hela den här veckan."
Där satt jag och skrattade och han skrattade med. Sedan sa han:
"Ja du ska bara veta, innan i veckan skulle jag iväg och kolla tv och gick in på affären och sa att jag ville få lite information om LSD-TV."
Då brakade mitt skratt ut i full blom, detta skratt gjorde min dag.

Tack du man som gav och delade med dej i julstressen, du får säkert en fin LSD-TV.

Kommentarer

  • Jari säger:

    I villken butik fanns "den" tv`n=) =)

    Skaplig modell på kalsonger. Du såg väl samma antar jag som såg när jag läste., Pust.

    2008-12-23 | 09:36:08
    Bloggadress: http://fiskefeber.blogg.se/
  • Jari säger:

    Om du hade etta i matte, så har jag det samma i rättskrivning.

    2008-12-23 | 09:38:33
    Bloggadress: http://fiskefeber.blogg.se/
  • Dr Soda säger:

    He..He..Lsd-Tv. Turn on , tune in to LSD-Televison. Uppesittar-kvart med Bingolotto och svamp med Mat-Tina. Måste fixa en på mellandagsrean. Ha en mysig julafton med mycket inlagd sill...

    2008-12-24 | 10:18:51
    Bloggadress: http://www.beskadroppar.blogspot.com
  • Mia säger:

    Jari:Kalsongeroch kartonger, LCD, LSD,PCS alla förkortningar, allt utom långkalsonger. Dom är förlängda. 1+1=2



    Soda: Ja LSD tv blir nog en hit här i Blge.

    Nu ska jag snart på min egna inlagde sill...hu va gött. Gofnul och jul.

    2008-12-24 | 12:52:52

Kommentera inlägget här: