Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Testikeln i hälen...

Kategori: Barn

                                                                                 

För fyra år sedan skulle sonen och  jag besöka skolläkaren och skolsköterskan för en kontroll. Längd, vikt och det där som de brukar kolla upp.

Doktorn frågade mej, jag svarade. "Lilleman var måttligt intresserad, stönade och ville därifrån, tills han plötsligt blev väldigt engagerad i undersökningen.

Skoldoktorn frågade en fråga som egentligen var riktad till mej som vårdnadshavare: - Har du märkt eller sett om testiklarna har ramlat ner i pungen på honom?

Den frågan hann jag inte ens börja att svara på förrän telningen svarade duktigt och viktigt: - Nej, dom har ramlat ner i hälarna, för det gör ont och skaver när jag går...

En kort sekund, försökte jag att hålla mej för skratt inför läkare och sköterskor, sedan brast det totalt. det tog inte långa stunden förrän de två andra skrattade med.

Det var ett roligt läkarbesök, för en gångs skull...

Kommentarer

  • Jari säger:

    Nu kom tårarna för att jag skrattar:)
    Barn är helt underbara.

    2008-02-21 | 18:55:02
    Bloggadress: http://fiskefeber.blogg.se/

Kommentera inlägget här: