Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Min brors son Magnus tipsade mej om...

Kategori: Musik


 

BBC gjorde en inspelning som skildrade de hemlösa i London. De var utslagna alkoholister, missbrukare. När de spelade in hörde de en röst inne i en gränd. Det var en liten sliten man som sjöng: "Jesus blood never failed me yet, that one thing I know".

Tv- teamet blev gripna, spelade in och lade på musik. En gripande inspelning som blir till ett mässande. Mässadet finns i dokumentären om de hemlösa. På skivan gör även Tom Waits en version av sången, underbar. Det finns 6 spår på cd:n, alla på samma text med olika arrangemang.

Enkelt och gripande som berör. Tyvärr fick den hemlösa mannen aldrig höra den i inspelning, men han fick ändå sin välsignelse att få komma "hem".

Detta är ingen inspelning som man sätter på när man har fest. Jag länkar in ett smakprov på Garvin Bryars "Jesus blood...:

http://www.youtube.com/watch?v=dnYA0w4cWiE

Finns att köpa på: http://www.cdon.com/

 
                                 

Kommentarer

  • Mattias säger:

    Kul att se nya bloggen rullar på. Jag skulle vilja ha en liten hörna med alla foton, ett fotoalbum som Blogdog hade (det var det enda som var bra med Blogdog, tycker jag). Har inte hittat denna möjlighet ännu. Vi får harva vidare med blogg.se:s administration.

    2007-11-22 | 22:36:47
    Bloggadress: http://nonsensakuten.blogg.se
  • Mia Jäverling säger:

    Ja lite separationsångest är det. Jag är dålig på att redigera texten. Bilden hamnar kasst, texten i ett annat hörn. Sen blir jag galen. Allt tar sin tid att fatta. Men denna blogg ser proffsigare ut.
    Tja har man blivit så här gammal, då kan man nog kämpa med en ynka blogg. Ha det bra...

    2007-11-22 | 22:58:40

Kommentera inlägget här: