Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Midsommaren är över...

Kategori: högtid

Midsommaren blev faktiskt ganska härlig, vädret höll i sig, gubben hade ledigt och vi packade och drog till husvagnen.Lagomt avstånd att åka, inte för långt bort. Det är något speciellt första natten i husvagnen, då man kryper ner och tittar på tv och bara myser. Att ligga och lyssna på "skogen" utanför, fåglarna som kvittrar, Storlommen som ropar i den ljusa midsommarnatten. Det heter nog inte "storlommen" det heter nog Storspoven, i vilket fall vet jag inte mycket om fåglar. Så jag vet inte vem som ropade. :D
En liten fågel trippar på taket. Ja husvagn är perfekt, och allra bäst är att den liggen vid en sjö, så vi kan ta båten när vi vill.
 
Vi tog oss en tur sjövägen till Torsång, och där var det som vanligt knökat med folk, bilar och båtar, glada människor och fulla, var en del.
 
 
                      Torsångs Cafe, troligen det vackraste caféet i Sverige, om jag får bestämma.
 
På vägen hem körde vi sakta och en bit ifrån förbi ett Fiskgjusebo, så jag tog fram min kamera och försökte zooma in fågeln och jag tror att även Fiskgjusen ville dansa en midsommardans. En fin fågel som är ganska mäktig.
 
 
.
                                                               Härlig fågeldans...

Kommentarer

  • Skatan säger:

    Nytt och fint "bo" här också ser jag.

    Jag har aldrig semestrat i husvagn men däremot i tält och jag känner igen mig... : "Att ligga och lyssna på "skogen" utanför, fåglarna som kvittrar," Härligt :-)

    Torsångs Café är ja, troligtvis det vackraste i Sverige. Vet du förresten om att vi höll på att bli ägare till det en gång ... innan nuvaran de sedan generationer boende Torsångsbor som dåvarande säljare ... helt riktigt ... sålde till istället för till oss. Vilken dj-la tur att vi inte "fick" det för det krävs ju en hel del. Och han ... heter han Lasse? ... har ju ångbåt också ... och mackorna med Gustafskorv lever ännu ... det är viktigt det och det är väl fortfarande ett vattenhål för s k motorburen ungdom :-)

    Kram!

    Svar: Husvagn är skönt, ja lite rolig är man som åker från 107 kvadrat till en yta som är minimal. Lustigt... Okey, ja det är nog en hel del att stå i när man är café ägare i Torsång. Mycket arbete ligger bakom. Jag vet inte vad ägaren heter men jag vet att hästräkan (mackan är goooo) Kram:)
    Mia Javerling

    2012-06-25 | 15:18:42
    Bloggadress: http://skatanstankar.com

Kommentera inlägget här: