Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Look a like - Eller liknar ingenting...

Kategori: Humor

Jag tycker att Maud Olofsson (C)  och Morten Harket, sångaren i den Norska pop gruppen Aha är otroligt lika. Jag vet inte om mina ögon har fått någon starr, men i vissa lägen när dessa två personer smilar då ser de ut som mor och son. Hur kan jag då bara komma på något så här dumt, då svarar jag enkelt: "Ja, säj det..."



"För att förtydliga så är det Maud överst och Morten underst i bild..."

Ja Maud ja, hon verkar inte gå hem som ledare i sitt parti. Efter 10 år så kan även en plöjande politiker som plogat sig ner i fel fåra vara sliten. Alla plogar behöver bytas ut efter ett tag och det inser varenda bonde i det här landet. Fast bondesamhället är ett samhälle som är mycket anonymt och det är sällan jag hör att folk är jordbrukare. Fast Centerpartiet har numer en Stureplanspolitik, det vet vi alla och dalande stöd från väljarna. Det är inte mitt beslut vem som ska ut och vem som ska in. Partiet i sig har inget som tilltalar mig, och kommer aldrig att ha. Men Maud är i alla fall lik Morten...

Jag själv liknar ingenting:), aldrig har jag hört att jag är lik någon, varken känd eller okänd. Och det är väl tur för mej eller dom. Jo min yngsta son sa en gång att jag liknar Gollum i "Sagan om Ringen" när jag är arg och det kan nog ligga lite sanning i det påståendet. Vem vill inte vara lik Gollum? 



"Här kanske jag måste gå in och berätta att det är Gollum till vänster
och bloggerskan själv till höger, så inga missförstånd uppstår..."


Min man var förr väldigt lik Rickard Wolf, jag han var faktiskt det. Det var för ca 16 år sedan och han hade långt hår. I samma veva släpptes filmen Änglagård II och varenda kvällstidning hade stora annonser om filmen. Rickard Wolf fanns överallt.
Jag och min gubbe skulle iväg på en mindre rockfestival i Hedemora, sedan länge nerlagd. Jag var gravid så vi valde inte att bo på campingen utan vi åkte de 4 milen bara över dagen. Jag och gubben gick hand i hand i området, och många ville ha en autograf av min man för att de trodde han var Wolf. Fast vi vandrade hand i hand och jag var gravid i 7:e månaden, så var de övertygade om att han var Wolf. Jag ska tillägga att Wolf också uppträdde på festivalen, han hade släppt skivan med låten "Det sitter en pojke på månen.." Medan Rickard Wolf uppträdde och stod på scenen så kom det fram ett gäng med yngre och "glada i hatten" ungdomar med papper och penna för en autograf. Jag förklarade att M inte var Rickard och pekade mot scenen och förklarade att det var just där Rickard stod, men det sa att det spelade ingen roll. Undrar just va de tänkte dagen efter när de tittade på autografen och det stod ett helt annat namn.
Jag tyckte inte att han var riktigt look- a- like, men det var många som gjorde det. Vissa miner så påminnde de om varandra. Idag, 15 år senare så finns ingen likhet alls.



" Då är Rickard till höger och till vänster och i mitten min gubbe..."


En del strävar efter att få vara lik Barbie, eller något annat skönhetsideal, men vi flesta får nöja oss med att vi liknar ingenting eller som i mitt fall blir en Gollum. Jag är nöjd med Gollum, han är ju en stor respekterad stjärna, inte så snygg, inte heller så snäll. Fast han är berömd...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: