Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Nästan, nästan färdig...

Kategori: Minnen

Jag har under en dryg vecka renoverat min altan. Efter tio år så krävs föryngring. Man kan ju bara se till sej själv, så behövs det "hottas" upp ibland så man inte förfaller.
Det har faktiskt varit urkul att pyssla med det här projektet. Många timmar har lagts ner på målning, jag har sålt en del saker på Blocket, och för pengarna har jag köpt möbler, färg och altanmatta. Under de dagar min gubbe var ute i husvagnen och fiskade så donade jag med detta. Jag hade det så skönt och fick göra som jag ville, som vanligt.:)

Nu har jag lite småpet kvar, och under de senaste kvällarna har vi faktiskt suttit ute på altanen till sena natten, pratat, tisslat och tasslat. Jag måste få säja att jag är nöjd, och jag har gjort ett gott arbete. Ikväll är gubben åter ute vid husvagnen och jag ska ligga där och läsa en bok.

 













 

Kommentarer

  • storabh säger:

    Ja, det är kul när det blir fint! Kram!

    2010-08-15 | 22:26:59
  • Mia säger:

    Så sant så. Lite vitt sätter färg på tillvaron, kram tebeka:)

    2010-08-16 | 00:42:18
    Bloggadress: http://mia.javerling.blogg.se/
  • storabh säger:

    Mysigt!

    2010-08-17 | 18:01:16

Kommentera inlägget här: