Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Ludvika - Australien 0-1...

Kategori: Musik

Gårdagen bjöd inte på något strålande väder precis. Det blev som befarat ingen sång och musik på EU vals mötet för regnet ville inte ge sej. När jag körde till Ludvika då skulle jag köra om en lastbil och två husvagnsekipage, kom upp i över hundra, då kände jag att greppet om vägen höll på att släppa. Det låg så mycket vatten i gropar på vägbanan. En otäck känsla.
Väl i Ludvika som var ganska folktomt denna måndag frös jag så fingrarna var kritvita.

Idag försöker vi igen, då här i Borlänge klockan 16.00 vid Wedins hörna. Först ska jag ta stygnen, det fanns ingen tid igår, så innan mötet måste dessa ur. Ja det är som sagt stressigt att vara upptagen. Vi får se om vädergudarna är med oss idag och att det blir en liten folksamling.

Jag återupptäckte en skiva igår, den Australienska gruppen Midnight Oil "Deisel and dust". Det är inte bara låten Beds are burning som är en höjdare, det är en hel del bra och tänkvärda texter, som fortfarande är aktuella.

Midnight Oil är en rockmusikgrupp från Australien som under åren gjort sig kända för de politiska budskapen i sångerna. De har ett starkt engagemang för bl.a. miljön och Australiens ursprungsbefolkning, aboriginerna, vilket avspeglar sig i nära nog alla sångtexter.

  Jag har inte hört skivan på säkert femton år. Någon gång har jag gjort ett inköp av en cd, som hamnat i samlingen. De släppte den 1987. Sedan har jag kompletterat med en cd. Skivan sitter i bilstereon nu och den är så jäkla bra. 

 

Kommentarer

  • vildhunden säger:

    Har du slitna däck på bilen?

    Eller vattenskidor kanske? ;)

    Kör försiktigt! :)

    2009-05-19 | 10:09:01
    Bloggadress: http://vildhunden.wordpress.com

Kommentera inlägget här: