Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Den julklapp som jag så länge önskat...

Kategori: Samhälle

Att få läsa att regeringen rasar kraftigt i en undersökning det är som plåster på såret, som lingon på plättar. Då säjer självklart någon liten bakåtsträvare att jag inte ska tro på undersökningar och sådant som skrivs. Och stollig som jag då är säjer jag: -Jo det gör jag, och jag är nu idag övertygad att det blir ett regeringsskifte 2010. En stor avgörande roll har varit raseringen av Försäkringskassan och galenskapen som ställer till det för sjuka och dödssjuka. Maken till dumheter får man gräva sej långt ner efter, om man ens hittar någon galenskap likt regeringens utplåning av sjuka så långt ner. Högerns politik bygger på misstro till människor och det håller inte längre.

Idag den 20 december har jag klart för mej, min magkänsla säjer mej att jag kommer stå och skåla med Pommac en Söndag i September 2010 och det kommer att kännas skönt. I mina värsta mardrömmar kan jag inte tänka mej 4 år till med Reinfeldt. En omöjlighet för medborgare, men inte för knösar. Medborgare har vi gott om, knösar finns det mindre av, missnöjda och vilseledda hittar tillbaka, där dom egentligen hör hemma. Det blir en röd regering.

Jag ville förmedla min glädje, nu återgår jag till julstöket. Jag städar lite här, och lite där. Jag är inte alls så noga utan masar mej runt i sakta lunk.

Kommentarer

  • Leif Lindström säger:

    Nu ska jag va lite trôkig. Det blir stenhårt och tyvärr kommer SD in och KD åker ur. Jag hoppas att jag har fel och du får rätt.

    2009-12-20 | 19:11:01
  • storabh säger:

    Det är rätt att masa hännä i Dalarne! Miljöpartiet går framåt. Kul för mig!

    2009-12-20 | 21:33:06
    Bloggadress: http://storabh.wordpress.com
  • Mia säger:

    Ja det tråkiga är SD, men jag tror ändå inte att de riktigt når fram. Visst har miljöpartiet framgångar, just nu är det bra med tanke på det röd/gröna samarbetet. Miljöpartiet för mej är det partiet som vänder kappan efter vinden. De kan vågmästra sej fram. Ingen stabil politik ena dagen röd andra blå. Som arbetare och kollektivavtalsförespråkare då skulle jag inte ta det partiet till mitt hjärta för de vill avskaffa LAS och försämra kollektivavtalet. Ärlig som jag är och jag står för det, är att jag hade helst sett att vi stått utanför samarbetet med Mp och S. Socialdemokraterna har lämnat sin traditionella politik och kränger sej över till höger. Se på Lissabonavtalet och Eu. Men jag ser positivt infför just detta val nu, de blå ska bort, ultrahögern kommer inte in, KD hänger kvar på hårstrået. Det blir Pommac på valnatten:D

    2009-12-20 | 21:47:55
  • storabh säger:

    Men miljöpartiet stormar fram, tjoho!

    2009-12-21 | 17:38:59
    Bloggadress: http://storabh.wordpress.com
  • Mia säger:

    Stora bh: Jo det gör dom...men det är inte riktigt mitt parti:D Tjohoooo

    2009-12-21 | 22:13:15
  • Red säger:

    God Jul till dig och de dina!

    2009-12-22 | 21:12:15
    Bloggadress: http://byabladet.wordpress.com/
  • Mia säger:

    Redaktär´n: God jul till er också. Ha en bra jul nu./Mia

    2009-12-22 | 22:03:05

Kommentera inlägget här: