Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Folk och Rövare i Kamomilla stad...

Kategori: högtid

Woijne, Woijne, Woijne, Vanja. Vanja Lundby- Wedin har fyllt upp tidningarna denna vecka. Att kvinnan överhuvudtaget gör allt för att klamra sej kvar vid makten förvånar mej, och att Mona Sahlin ens yppar att hon och socialdemokraterna, (då menar jag att hon anser att övriga sossar delar hennes åsikt) har förtroendet kvar för Vanja är en gåta.
Wanja med styrelse har slagit i en 7" spik i kistan, arbetarrörelsen stryps av sina egna.
Det är en stor skandal sett ur mina egna ögon, detta är pinsamt och förödande.
Vanja måste väl känt LO medlemmarnas vrede när hon åkte ut på sin "förtroende Turne", när frågorna haglade över henne om hennes omorolaska handlingar. Hur kan hon då fortsätta som inget har hänt ?
Jag anser att hon ska bytas ut, föresten byt ut alla och börja om  med grundarbetet och bygg upp det till det som det var avsett för från början.
De maktkåta girigbukarna torkar skiten med pengar, summor, hutlösa sådana som inte ens en handelsanställd någonsin förstår mängden av.

Makten och härligheten i evighet Amen?



---

Igår hade jag en blues kväll, gick igenom några gamla vinylskivor. Jag hittade Eddie Hinton, en gammal favorit, lyssnade och njöt. Han fanns även på YouTube och det trodde jag inte. Men där finns ju nästan allt, även en tant som mej...
Fler skivor spelades, och jag fick en sådan positiv rysning av att höra vinylraspet. Faktiskt så har jag inte något emot "missljudet" utan tycker att det har sin charm.



---

Idag är det Skär Torsdag, och det är en ren skär sanning. Kanske en klämdag för många. För oss här i familjen så smäller vi inte av med några vansinniga middagar alltså inga äggstra ovationer a´ la´påskbuffe´.
Här ska serveras mat och potatis. Dagens Lunch blir hemgjort potatismos med Bullens kokkorv, hackad gurka med en sallad. Resten av helgen följs av husmanskosten. Jag antar att godisförbrukningen lär ligga lågt efter sonens ruggiga magsjuka med feber. Han har kommit igång med lite soppa och smörgås. Något annat lockar inte hans gomsegel efter pärsen.
Som gammal häxa så står jag över Blåkulla, dom yngre får ta vid. Kvaståkningen tär hårt på ländryggen. Troligen för många resor. Jag har klarat mej ifrån häxbränningen i alla fall, vi får se hur det går för Vanja. Utav mej får hon åter ris.



"Detta är en prototypskiss av min tatuering på Ryggen, häxan är alltid med..."

---

Borlängebon Lars- Inge Svertenbrant alias Lars Ferm har varit på bankbesök. Inte heller den här gången fungerade hans vistelse utanför kriminalvårdens väggar. Utan att vara sarkastisk eller ironisk så känner jag att efter det här rånet så "kommer han hem" igen. Friheten fungerar inte för somliga. Det vill sej inte riktigt för den grabben.
Boken som du skrev blev aldrig klar...



---

Jag önskar folk och fä, läsare och kamrater en trevlig helg som förhoppningsvis ska innehålla en hel del sol värme med tillhörande ledighet. Jag själv går nu in på min "7: e semestervecka" sedan tar jag troligtvis fyra till...


Kommentarer

  • Leif Lindström säger:

    Med tanke på dagens inlägg verkar du vara vid god vigör Mia. Dina "raka puckar" utan omskrivningar när det gäller Vanja gillar jag. När LO-styrelsen har analyserat klart och sent om sider vaknar upp ur bonus-koman, så kommer dom att upptäcka att dom står ensamma kvar.

    2009-04-09 | 12:29:42
    Bloggadress: http://vanster58.wordpress.com/
  • storabh säger:

    Kul läsning! Håller med dig om Vanja. Hur korkad får man bli?

    Eddie har jag aldrig kollat in förut. Han var sketabra!

    2009-04-09 | 21:13:53
    Bloggadress: http://storabh.wordpress.com
  • Mia säger:

    Lindström: Allt måste genomgå ett grundarbete för att hålla och inte krackelera. Så är det bara. I arbetarrörelsen och Lo, i fack handlar det om att vårda, stödja och ställa sej solidariskt till medlemmar. Vi är i princip "arbetsgivare" till makten och har rätt att ställa krav att arbetet på gräsrotsnivå fungerar.

    Klart att kärringen är vid vigör, det gäller att aldrig slumra till eller somna..S

    Likt en hackspett..



    stora Bh: Kul att du gillade Hinton

    Glad påsk på dej och ha det kul i Götet.

    Stirra dej inte blind på......... som flanerar på Avenyn nu..
    S*

    2009-04-10 | 10:00:41

Kommentera inlägget här: