Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Söndagsplock...

Kategori: Skitsnack

Brölloppet gick vägen, de sa ja till varandra. En otroligt fint litet kapell som jag aldrig förr vart i. Efteråt bjuds det på kaffe och smörgåstårta, samt kaffe och vanlig tårta. Allt smakade bra och proppmätt blev jag.
Det som var fantastiskt var att vädret var så otroligt lyckat, varmt, soligt och kanon.



"Mamma Mia"                      "Stora Mannen i pose och i filmtagen"



---

Jag har suttit och kollat in i gamla fotoalbum idag, lite av mina egna bilder, och några från min söta mammas album. Många personer vet jag inte alls vilka det är. Eftersom hon dog i 1969 så kan jag inte heller fråga. När mamma var ung då var hon med i baletten på Bredes revy. I revyn spelade även Sven- Erik Wikström med, han blev ju senare en känd operettstjärna. Om de var i det sammanhanget de träffades vet jag inte, men det var ett gulligt par här i Borlänge  under några år.


Mamma sjöng också med i en orkester, jag har inte namnen på bandmedlemmarna men det tror jag inte är någon omöjlighet att få tag på, ej heller vad orkestern heter. Det kanske finns någon som läser bloggen som vet något.


---

Nej nu ska jag futsa pönster som en bloggvän Stora Bh´s uttryckte det, till skillnad ifrån honom som gillar futsandet så tycker jag den aktiviteten är anus. Men det blir så fint ättä´på...

Kommentarer

  • Leif Lindström säger:

    Hej Mia, fina bilder på din mamma.

    På orkesterbilden tror jag Arne Gezelius syns längst till vänster.

    2009-04-05 | 20:17:14
    Bloggadress: http://vanster58.wordpress.com/
  • Mia säger:

    Lindström: Visst är det roliga bilder. Arne, är han i livet? Känner du honom?

    Det skulle vara kul att få lite mer info om orkestern...

    2009-04-06 | 11:17:55
  • storabh säger:

    Vad kan det vara för år bilden är från?

    2009-04-06 | 21:24:03
    Bloggadress: http://storabh.wordpress.com

Kommentera inlägget här: