Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Bygg Max ute på Tunaslätten...

Kategori: Skitsnack

Den sakteliga nedmonteringen och demoleringen av koperationen (bygg) har startat. Jag är otroligt tacksam att jag kom därifrån i grevens tid, men väldigt ledsen över att några arbetskamrater som jag haft är kvar i villervallan.

Vad är det jag gnäller över nu då? Nej jag gnäller inte men de farhågor jag haft verkar så sakteliga synas.
Nu plockar de bort grovbyggen och uteträdgården, den tar Bygg Max över, innan pingst ska en vägg monteras i varuhuset och skilja av det hela. Kvar blir en coop bygg som är lite av en lillebror till Jula/ Biltema. Ludvika går upp och blir ett "större" hus med mer sortiment.

 Vad säjer det här om arbetsplatsens framtid. Jag tror inte att den överlever i alla fall. Tyvärr så är organisationen oduglig, uder isen, och viljan verkar tafflig och trevande. Varför inte sälja rörelsen till Kineserna, måhända är det där den hamnar.
Det här med medlemsägt är något var man torde ta sej en funderare på. Medlemmarna är sedan många år grundlurarde om de inte redan upptäckt det.
Jag sitter i mitt bo, fd. medlem, inte på något sätt skadeglad, men väldigt fundersam.

Det känns skönt att vi var en del som hann komma därifrån innan förfallet sätter igång på allvar. För min del vankas nya tider, och jag älskar att jag kan lita på min magkänsla.

---

Apropå magkänsla så vill jag säja att blintarmen är inget att leka med, det gör kusligt ont innan man blir opererad, efteråt känns det också. När sköterskorna jagar upp en ur sängen och vill att man ska upp och spankulera. Man är inte glad då när man så sakeliga hasar sej fram i korridorerna.
Lasse Ohly krya på dej, nu har du heller ingen blindtarm längre.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    2009-04-14 | 21:50:39

Kommentera inlägget här: