Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

VIP Kund...

Kategori: Vardag

Nu kan jag välan kalla mej själv för stamkund på en av stadens verkstäder. I morse lämnade jag in bilen för tredje gången på 1 1/2 månad. Första tillfället byttes bromsskivorna, efter det blev det besiktning och dom konstaterade att spindelleden var "ur led", nu har det gått hål på någon slags damask och sedan skall den syntetiska oljan bytas.

Efter dessa besök må jag få be till alla motorgudar att bilen ska må bra ett tag. Det sätter djupa sår i den redan så sargade plånboken. Nu är summa sumarum uppe i flera tusen efter besiktningar och verkstadsbesök.

Annars tycker jag att våren har rasat på i en ryslig fart, mest jobb. Sedan har den varit fylld av ett antal roliga möten. Men det är dåligt med tid att få åka ut till husvagnen och bara få njuta. Till helgen blir det nog ett par nätter där om inte kung Bore slår till eller att Himlens portar öppnar sej för en vårlik bevattning av det gröna. Det hade varit härligt att få i båten i sjön.

I sommar ska jag fiska lite mera, och kanske bräcka min mans fångstvikter. det hade varit skoj. Jag brukar få någon fisk då och då, och då tjuras det ordentligt i aktern. Han ska vara med och dirigera från napp till håvning. Det är en rolig upplevelse. Hans röst går upp i en upphetsad falsett, och han snor runt och gapar: "Slirbromsen"  Då jävlas ju en annan och frågar " Vilken slirbroms?"  Efter att fångsten är uppdragen sprider sej en något tyst och bister stämning och han börjar att byta drag och fiskeplats. Det är så jäkla roligt och man kan liksom sia innan vad som ska ske.
I år ska jag slå gäddrekordet som han har, jag chansar på 8,2 kilo. Rapport kommer till hösten.

Ja idag känner jag mej ganska kaxig, jag får väl ta mej i kragen och tänka roliga och trevliga tankar.

Ja det är mässa på jobbet till helgen. Enligt konceptet är prio ett att blåsa ballonger och hänga serpentiner. Att få in varor ifrån lager och plocka upp varor i hyllan tycks ha en mindre betydande roll. Jag är säker på att Sven Olsson ifrån Smedshyttan skiter i om det hänger barnkalasattribut i affären, han är enkom där för att få sin tvättmaskin för ett billigare pris. Ja vissa prioriteringar känns banala och meningslösa. Dom är blåsta liksom ballonger. Det hade varit roligare att få heliumfylla dem istället, då kunde man få skratta åt eländet. Och tala med pip i rösten.

Det kommer en dag då man förstår vad man gjorde för fel, en dag då man säjer att ballonger säljer inte, det är varor som är det vi ska fokusera oss på. Hoppas att det går fort att förstå det annars är det försent.

Solen lyser, kylan biter litegrann, men det är i alla fall vår...

                                                                                        

Kommentarer

  • Micke.S säger:

    Utmaningen är antagen älskling.Det ska bli roligt oavsett hur det slutar

    /Maken

    2008-05-13 | 11:37:12
    Bloggadress: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här: