Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Oh What a day, (engelska), Åh vilken uslig dag...

Kategori: Hobby

Vid sextiden puttrade vi ut med båten i snålblåsten. Med några nya drag tycktes hela världens stora gäddor ligga framför mej, men dom ville inte trots mina böner och riter. Det var han som jag är gift med som kammade hem ledningen idag.

Eftersom det mobila bredbandet inte vill släppa in bilder denna kväll så får jag berätta om denna underbara afton. Jo först drog han en Gädda på 1, 4 kilo, och jag kände att lugnet återvände i min oroliga själ. Sedan bytte vi ställe, där det verkade heldött och ganska tråkigt ställe. Pang sa det på det draget som han hade snott från sin pappa, (jag visade bild i ett inlägg innan) då fick han upp en Gädda på 2 kilo. Så nu blir det bara tv å gonatt ikväll:-) Här ska tjuras så det står härliga tider. ( Efter några minuter börjar bilden rulla upp som en "glad" överraskning). Själv hade jag som sagt ingen känning av fisk. Enda som indikerade som ett darr i linan var bottenkänning och sjögräs, och hela sjön är full av den växtligheten för det kan jag intyga.

       
"Här kommer miniatyrer, för det var så segt att jag hade fått helskägg om jag hade väntat på dem stora."

Mer rapporter kommer....

Kommentarer

  • Pierre säger:

    Då har herrn leende på läpparna ikväll då!

    2008-06-24 | 21:03:10
    Bloggadress: http://www.teamnappet.se
  • Mia säger:

    Pierre:Ja han har ju det, men det leendet kommer han att få svälja:-)

    2008-06-24 | 22:15:34
  • Jari säger:

    Nu ligger pressen på dig;)

    Skitfiske!

    2008-06-25 | 08:06:39
    Bloggadress: http://fiskefeber.blogg.se/
  • Jan Sjögren säger:

    Hej Mia.

    Det finns ett superställe med stor gädda på andra sidan ön. Fixar du en sån där sillsalad som ifjol så ska jag berätta var ;-).

    / Janne

    2008-06-25 | 18:19:14
  • Anonym säger:

    Janne: Självklart gör jag hur mycket nubbesallad du vill. Kilovis om så du begär. Bara jag får prickat på sjökortet så...:-)

    2008-06-25 | 21:14:38
  • Mia säger:

    Jari: Vilken press?

    2008-06-25 | 21:15:59
  • Jan Sjögren säger:

    Kordinater N60 28.831 E15 36.605

    Ps. tala inte om detta för Micke../ lika mycke nubbesalad som kilo gädda.. mums ;-)..

    2008-06-25 | 23:09:04

Kommentera inlägget här: