Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Tomten och Jesus...

Kategori: Funderingar

Idag hörde jag en liten flicka prata med sin mamma, hon sa:

"Mamma, det är konstigt tycker jag.."
"Vadå ?", svarade mamman.
"Jo, alla säjer att Jesus finns men 
jag har aldrig sett honom. Sen säjer alla
att Tomten inte finns på riktigt, och honom
ser jag hela tiden, sen ska han komma till oss.
Det tycker jag är konstigt...."

Vilken underbar kommentar utav den lilla flicka,
nu undrar jag hur mamman svarade på den intellegenta
frågeställningen.

Kommentarer

  • Pierre säger:

    Där ser man hur smart människa igentligen är.

    Sedan så förstör kyrkan hela mänskligheten med hjärntvättning.

    Speciellt barn får ju inte ha en egen "tro" i och med alla skolavslutningar odyl. i skolan, då dom måste gå och till kyrkan och få alla lögner om gud och jesus inprentat.

    Enda gången jag tycker att kyrkan ska köra med sina "gudomliga" ordsmörjor är när man kommer dit frivilligt och inte blir dit dragna av föräldrar eller skolorna.

    Men det är ju min åsikt, jag som är ateist. hehe

    2008-12-18 | 18:51:32
    Bloggadress: http://www.teamnappet.se

Kommentera inlägget här: