Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Öde...

Kategori: Funderingar

Dimman sluter sig runt mig. Nu vet jag att hösten är här. Sorgsen att sommaren gick så snabbt förbi. Den var fin och en känsla inom mej säjer att den varade bara en liten stund.
 
 
Dimma, kontra solnedgångar försluter hermetiskt minnena av min vackra sommar. Bilder som etsats i ögat och bilder som sparats i album. Minnesbilder i guld.
 
 
Rester av en sommar, dimma, en glömd badsko ger mig en rysning och ett varmt farväl. Du viskar i mitt öra ..."Jag är snart tillbaka, glöm mej inte..."
Jag sitter på den fuktiga brygga och luften är rå, löjan gör ett plask. Spindeln väver vidare på sin silvertråd. Livet fortsätter efter sin paus.
 
Ljuset har lämnat mej, bara för en tid. Jag vet ju allt det där, ändå är känslan den samma, varje år.
Nu går sommaren i vila, jag kryper in i min trygghet. Ändå ser jag det vackra i det dystra, jag får så mycket tillbaka av bilden. Allt runt mej är som ett oskrivet manus.
 
Varje våg lever, andas och ger stämning. Jag befinner mej i allt detta och häpnar.
Ta vara på tiden och livet, fånga en bild och lek med den, andas in och störs inte av ytan, utan smek det som är äkta.
 

Kommentarer

  • Skatan säger:

    Ååååh så vackert skrivet ... och vilka fantastiska bilder ... som säger allt. Stämningen, känslan, tankarna.

    Kram!

    Svar: Tack Skatan. Bilder är vackra när ögat ger bilden den tid och när ögat registrerar. Det är viktigt att se allt i en helhet. Jag mår bra att ta farväl av hösyen ute på min "ö"...
    Mia Javerling

    2013-09-14 | 14:00:28
    Bloggadress: http://skatanstankar.com
  • Lillemor säger:

    Jag håller med Skatan: otroligt vackra bilder och fina, om än lite sorgsna, ord. Men det är vemod jag också känner inför hösten, men har lärt mig att ta en dag i taget och inte sjunka... Kram

    Svar: Tack Lillemor. Sjunka får vi inte göra, däremot trosta oss med det som känns bra, som i mitt fall, skriva och bearbeta. Mitt i den dystra hösten så ser jag den nya våren. :-)
    Mia Javerling

    2013-09-15 | 08:39:59

Kommentera inlägget här: