Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

I denna såpa bubblar ideérna...

Kategori: Hobby

Jag har hittat något som jag tycker är skitkul. På ett sätt så borde det faktiskt associera till skit eller snarare skitsanering, eller en smutsborttagare. Jo jag har börjat med något så vansinnigt skojigt och det är tvålgjutning. Ja jag vet, det låter fånigt löjligt, men det är som sagt skitroligt. Jag har köpt tvålgelé som jag smälter i ett vattenbad, tillsätter doftmedel och paketerar in i fin förpackning.

Det började med att jag köpte en tvålsats på Panduro, för att testa och jag blev som sagt besatt och den är beroendeframkallande. Jag köpte en kartong som heter "Angels". Alltså bara att starta, och tillverkningen var igång. Gubben undrade vad vi skulle ha alla tvålar till, vi som bara använder flytande tvål. Jag sa att jag kunde väl sälja dom eller ge bort. Sedan visade jag upp tvålarna på Facebook och jag sålde slut på dom. Plötsligt hade jag inga tvålar att ge bort så jag fick åka och handla lite saker och vips så var tillverkningen igång igen.

Nu ska jag visa upp lite egna bilder från den första framställningen...




Tvålsatsen som inspirerade mig till att börja med gjutningen.

De tre första tvålarna i tillverkningen...



Nr1: Såld. (Änglasatsen)




Nr2: Såld (Änglasatsen)




Nr 3 Såld. (Änglasatsen)




Nr 4 Finns kvar...(Fri design)  Såld




Nr 5 Såld. (Fri design)


Nu tog tvålgelén slut, och jag åkte och köpte ny, plötsligt så puttrade det igång nya tvålar...




Nr 6: Finns kvar... (Fri design)




Nr7: Finns kvar...(Fri design)          Såld




Nr8: Finns kvar...(Fri design)         Såld




Nr9: Finns kvar ...(Fri design)          Såld




Nr10: Finns kvar...(Fri design)  




Nr11: Finns kvar...(Fri design)   Såld




Nr12: Finns kvar...(Fri design)         Såld




Nr13: Finns kvar...(Fri design)




Nr 14: Finns Kvar...(Fri design)


Alla tvålförpackningar blir olika, ingen är lik den andra. Inspirationen och kreativiteten flödar, ja rent av bubblar under arbetets gång.

Ja det bubblar ständigt av nya ideér och det finns egentligen inget hinder i tillverkningen. Det är som om att skapa små konstverk, med fingerfärdighet och livlig fantasi så kan omslaget till tvålen bli hur som helst.

Om ni inte hittar den sista klappen till din vän, då vet ni att det kokas tvål i Forssa för fullt...

God Jul!


Kommentarer

  • Gubben säger:

    GOD JUL önskar jag dig och de dina!

    2011-12-23 | 17:01:15
    Bloggadress: http://gubbens.wordpress.com
  • Anonym säger:

    GOTT NYTT ÅR, GUBBEN:))))

    2011-12-29 | 11:58:47

Kommentera inlägget här: