Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Vi sjöng så mycket vi örka...

Kategori: Politik

Torsdagen bjöd på "Allsång mot Högern" eller som det står på banderollerna "Allsång för solidaritet" i Folkets Park. Jag fick ett roligt allsångshäfte i min hand, med låtar helt i min smak. Det var allt ifrån en Allan Edwall visa till Mikael Wiehe. Vi var drygt 150 stycken som samlades, nog hade jag hoppats på fler men är glad för dom som var där. Ett jättebra arrangemang gjort i ABF:s regi med Mats Höjer som presentatör, sångare. Sanna Carlstedt och Dan Viktor som var bra i de låtar de sjöng tillsammans. Sanna var bra som vanlig, Dan Viktor har jag aldrig hört förut, bara hört talas om. Dan Viktor blir helt klart en ny sångare på min favoritlista, en riktig spjuver. Larsson från Kvarnsveden med sitt dragspel bjöd på sjöna tongångar. Han är för jäkla säker. En rolig kväll i en egen tappning som slår Anders Lundins Allsång på Skansen med hästlängder.
Nu laddar vi inför valet och ser framåt...




Dan Viktor, Sanna Carlstedt och Mats Höjer.



Larsson med sitt klaver.




Mats Höjer och Sanna Carlstedt.




Sanna och Dan Viktor.



Sölve Olofsson tar i...




Här ska publiken sjunga "Vaina Sjö", tills Dan Viktor blir nöjd...









Denna kväll sjöng vi alla så mycket vi örka för en valseger och för solidaritet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: