Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Kungen, kungen, kungen...

Kategori: Ilska / frustration

Efter den ekonomiska världskrisen verkar det vara tomt i pengapungen för en del. Då startar den stora kreativiteten, tycker dom. Antingen skriver man en bok om hur kungen varit eller så heter man Camilla Henemark som berättar när hon och kungen "lekte". Kräkvarning...

Jag är ingen royalist, jag hejar inte på kungen, jag är heller ingen som gottar mej i slik litteratur. Sedan har jag en fundering vad betraffar Camilla, hon som gick ut och berättade om sina psykiska problem, sina svåra år som hemlös. Faktiskt så skiter jag i om hon fick ett arvode för den intervjun, jag bryr mej inte särskilt. Nu finns en ny intervju, troligen med ett gammalt fotografi med läcker effekt där sensationsjournalistiken kryper in i bara bh:n och Camilla får berätta. Jag tänker varken länka till repotaget eller inte läsa det heller.

Den lilla sympati jag fick för henne efter repotaget, är nu som bortblåst. Verkar inte som hon vill se en lösning på sitt liv. Mig veterligen hittar man inte den genom att smutskasta andra, utan att själv sopa rent framför sin egen dörr. Vissa vill bara ha, och ha mera. Glitter, glam tar knäcken på människors förstånd.

Bort med kung och kungahus, det är förlegat. Bort med tycka synd om repotage. Bort med all den sunkjournalistik.

URRRRRK....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: