Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Nu börjar allvaret igen...

Kategori: Allmänt

Dags för skolsök. På agendan nu framöver är det bara att prioritera sökningar. Faktiskt så kommer jag inte ha tid för så myckat annat nu framöver. Så för väl sura miner visas båd här och där, för tänk det bryr jag mej inte i.

Nu är det jag som tar tag i min framtid och mina möjligheter som jag har en vinning av och i det så är jag en egoist.
Idag har jag varit på en information, en liknande som jag var på förra våren men tyvärr så har de fått strukturerat om den. Utbildningen blev nedlagd i Falun, skolan fick inte de pengar de sökte för att de som ger pengar ansåg att Dalarnas behov av behandlingsassistenter inte var lika stort som på andra ställen i Sverige!!!

Istället nu startas det upp en 1 årig förberedande behandlingsassistent på Brunnsviks Folkhögskola, sedan hoppas utbildningen på att de kan starta upp utbildningen ånyo i Falun 2011. Då kanske jag kan söka och hoppa över på den.
Nu ska jag gardera mej med flera skolsök, vilket jag inte gjorde förra året. Men det var för att jag ville så mycket på utbildningen. Den mannen som höll i infon idag var samma man som intervjuade mej förra året och han kände igen mej. Han berättade att jag hade faktiskt varit så jäkla nära att jag kom med, det var "millimeter". Jag blev inte alls sur när jhan sa det utan kände att jag hade i alla fall varit så nära man kunnat komma. Det var i alla fall ett par hundra som sökte, 80 intervjuades och de og i 25.

Nu i helgen och i veckan framöver kommer jag att fördjupa mej i framtiden och har inte tid för så mycket annat.

I början av April ska en del sökningar var inne och någon i början av Maj. Föresten så stundar Vänsterpartiets Kongress i Gävle ochså i Maj. För andra gången så får jag äran att få åka med på den. Mycket jobb, sena kvällar och tidiga mornar, fast väldigt intressant. Bra att den blir i Gävle, inte så fasligt långväga heller.


Kommentarer

  • lilian sandberg säger:

    Hej Mia, ge inte upp. Du skulle bli en jättebra behandlingsassistent. Sök vidare. Det är alltid en massa kringelkrokvägar. Jag har varit krasslig den här veckan. Förkyld etc Nu ska jag till Falun och vara barnvakt. De ska på bröllop. Sköt om dig.

    2010-03-27 | 07:42:32
  • Penny säger:

    Vad kul att du gillade vår krönika =)



    Här är länkn där jag gjorde "tidningsartikeln"

    http://www.fodey.com/generators/newspaper/snippet.asp

    2010-03-28 | 09:36:37
    Bloggadress: http://pennymeijer.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: