Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Birro förvirro...

Kategori: Politik

Jag ska förtydliga lite i från mitt förra inlägg. Jag går inte upp i försvar för Birros förvirrade Onsdagssedel (den som jag inte kan hitta en länk på). En kommentar som jag fick var att "han mår nog inte så bra och han exploderar nog snart". Jag är nog benägen att hålla med.
Glöm Birro, jag skrev inte mitt inlägg utifrån hans tankar.

Det som jag skriver i inlägget under prologen om Birro, där skiver jag vad jag själv tycker. Fast om jag tänker så finns nog tendenser om snobbism och mobbing i de flesta grupperingar. Det sker på skolor, arbetsplatser och strävan efter att få vara mer än andra är en vanlig syn idag. Överallt existerar egoismen, och tyvärr har de som hade det sämst innan kanske glömt en hel del vad de trodde på från början. Det är kanske lätt att glömma, när makten och profiten tränger på.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: