Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Telia, Aktier, Pilsner och Pant...

Kategori: Humor

Jag är glad att jag inte äger några aktier, och riktigt glad blir jag när jag vet att jag aldrig köpte Telias aktier. Det skulle ju bli så stort, och efter ett tag då hade guldet förvandlats till sand.
Jag läste på ett ställe, att om man hade köpt burköl istället för Telias aktier för 100.000 kronor då hade man fått igen mer på panten än vad du får ut för dom idag, och dessutom hade du fått en massa öl. Ett tag låg aktien på 21 krona styck, och inköpt för ca 80 kronor. Snacka om ett lönlöst sätt att skaffa flis. Nä några aktier blir det inte för mej, inte öl heller. Man är väl inte alldeles pantad heller...

Därför kommer det gamla ordspråket väl till pass nu: "Den som gapar efter mycket, faller själv däri..." :)




Jan Stenmark

Kommentarer


Kommentera inlägget här: