Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

(T) yras Torg...

Kategori: Humor

Jag läser en liten artikel i Borlänge Tidning. Ett "torg" ska döpas som ligger i korsningen, vid rondellen, Hagavägen-Jussi Björlingsväg, jag funderar var kan det ligga? I huvudet tänker jag att det måste ligga vid Föreningarna hus. Fast där finns ju inget torg, där finns en cykel och gångväg, ibland står där en ambulerande kebabhusvagn utan kundunderlag. Där har Föreningarnas hus samt Tunabyggen har sin parkering.Men var är torget? Ska det göras torgdöpningar i varje korsning som har en liten gräsplätt? Ganska fundersam blir jag. Det "nya torget" ska döpas till Tyras Torg, vem är nu denna stackars Tyra som ska få ge namn åt en simpel rondellkorsning, med tillhörande parkering och mätare?
Om nu platsen måste ska ha ett namn varför inte döpa stället till Tyras parkering, för mer än så liknar inte platsen.
Om någon ser ett torg värd namnet på den angivna platsen, hör i så fall av er så jag slipper yra över detta mer...

Då jag inte hittar någon bild på nämnda plats så tar jag och lägger in en bild på Tyra, för det är väl Tyra Banks dom döper platsen efter kan jag tro, rondellkurvig....

Rättelse: Det heter cirkulationsplats inte rondell.




Kommentarer

  • storabh säger:

    Ja, om Tyra satt där skulle man väl cykla runt lite...

    2010-06-17 | 22:54:28
  • Mia säger:

    Bh: Jag är övertygad om att hon sitter där i kababvagnen:)

    2010-06-17 | 23:27:36
    Bloggadress: http://miajaverling.blogg.se/
  • Leif Lindström säger:

    Tyra har ju två cirkulationsplatser!

    2010-06-18 | 22:06:28
    Bloggadress: http://vanster58.wordpress.com/
  • Mia säger:

    Tyra har två Borlänge har ca 40 cirkulationsplaser:)

    2010-06-19 | 14:09:05
    Bloggadress: http://miajaverling.blogg.se/

Kommentera inlägget här: