Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Korten på bordet...

Kategori: Politik

En stadsvetare i Aftonbladet säjer att det är jätteviktigt att lägga korten på bordet. Detta säjer han angående Littorinaffären. Är det så viktigt att politiker blottar sej och talar om sina synder eller dolda skulder.  Jag tycker det, eftersom pressen och media alltid vill nysta upp godbitar och vad folk har gjort.
Det är viktigt att vara hel och ren, eller åtminstonde bevis att man visar en vilja att rätta upp saker som inte är fördelaktiga innan media slukar en.
Det är viktigt att betala TV licens, helst då när det finns en lag att alla tv innehavare ska göra det. Då är det så, sedan är det inget att diskutera. Betala och sedan kan man ha sina åsikter för sej själv om licensens vara eller inte vara, eller vilket belopp som står på räkningen.
Det är viktigt för allmänheten att politikerna har ett klanderfritt papper att visa upp, visst är det lätt att sätta sig i skuldfällan men man måste visa en vilja att vilja gottgöra sina misstag, man måste på ett ärligt sätt tala om för sina partikamrater så inte nyheter dyker ner som en bomb i media och förstår för hela gruppen.

Jag tror att jag genom åren har talat om vilka hemligheter jag levt med, jag har inga skulder hos inkasso eller kronofogde, jag betalar min tv licens. Jag har ett banklån som betalas en gång i månaden och på lånet är det bara 19.000:- kvar. Jag kör sällan för fort, jag parkerar där jag ska, fast jag har haft en P bot i mitt liv, då hamnade jag nog snett i rutan. Betalade boten utan att frgasätta och allt blev utraderat. Aldrig har jag handlat på kredit. 

Jag har gått mot röd gubbe, men nu när jag skyndar långsamt så har jag tid att vänta. Säkerligen har jag gjort trafikförseelser som jag inte vetat om, men då har ingen annan sett mej heller.

Jag har aldrig köpt sex, det säjer Littorin också. Jag anser att om han är oskyldig så är det olyckligt för honom och hans parti. Finns det en sanning i det som står så tycker jag att han är fruktansvärt oansvarig som går in i en position där anseende spelar enstor roll. Ett ansikte utåt mot folket bör vara ärligt. Ärlighet är något som allmänheten kräver. Att ingå i en grupp och dölja sina synder är inte smart.

Jag sitter i två viktiga poster i styrelser, en för min bostadsrättsförening där jag är ordförande,amt en post i min partiförening. För mej är det viktigt att som en styrelöseledamot ha rent mjöl i påsen eller att jag ärligt talar om vad jag gjort och de andra får ta ställning till om jag ska vfinnas där. Jag kan visst verka i en styrelse fast jag har saker bakom mej men det som är viktigt är att visa ärlighet mot mina styrelsevänner.

Sanningen kommer alltid i kapp en och hemligheter kommer fram förr eller senare. Vill man bli en offentlig person då måste man också vara beredd att blotta sig in till hörntänderna. Vara eller inte vara, de är andra som väljer.

Det är alltid lättare att klargöra saker och ting och få en acceptans om man inte far med osanning, det gäller i det politiska livet och i det privata. Ingen är ofelbar, saker och ting går att rätta till. Men ärlighet varar längst.

Vi får väl se vilken skuld Littorin besitter, har han köpt sex så kommer det att uppdagas. Han har blivit dömd av folket och media, är det inte sanning då är det fruktansvärda beskyllningar.


Kommentarer

  • vildhunden säger:

    Jag tror inte du behöver fundera särskilt länge. Mannen ifråga lär ha "sex-chattat" och köpt sex vid åtminstone (minst) ett tillfälle.

    2010-07-12 | 20:50:05
    Bloggadress: http://vildhunden.wordpress.com

Kommentera inlägget här: