Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Hells Kitchen...

Kategori: Mat

Det var tur att inte Melker Andersson eller Gordon Ramsay var med på vår kulinariska resa. De hade slagit backut det lovar jag.Egentligen borde jag ha sett alla de varningstecken som "Restaurangen" signalerade ut. Den var allt utom välfylld, utemöblerna var rangliga och trasiga. Maten var dyr, och det är väl inget konstigt med det, för i Bohuslän på sommaren ligger priserna ganska högt, tur att jag inte beställde in en kötträtt. Maten var den sämsta jag någonsin "ätit" en Sibylla korvkiosk ger en större utdelning än denna.



Jag beställde en Pasta Carbonara ifrån den felstavade menyn som var rättad med bläckpenna, och en Coca Cola. När jag fick in sörjan då var den vidbränd på sina ställen, smakade stekbord, och osten var så långt från permasan som man kunde komma. Nä det var skit, grabben tog en pasta Bolognese, som var totalt smaklös med köttfärs som låg i stora klumpar. När drycken kom in så ställdes två burkar Cola fram. Vilket jag i detta läge tyckte var en lycka, att just den var oöppnad för risken att den skulle vara avslagen var noll. Nej Kapten Viking i Tanumshede ni får 5 överkörda ekorrar av mej, maten var skandal.



Till er kommer jag inte tillbaka till. Det lovar jag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: