Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Pedofildjävlarna.....

Kategori: Samhälle

I flera dagar har jag tänkt att skriva ett/ några inlägg, men hela tiden har en händelse i veckan lagt sin sordin på det hela. Égentligen hade jag från början av mitt bloggande bestämt att pedofiler skulle det inte skrivas om i den här bloggen.
 Vi inte ungått att läsa i någon och dagstidningar om den f.d polischefen Göran Lindbergs fruktansvärda övergrepp mot unga flickor. Han är inte dömd än men är på sannolika skäl misstänkt.



Vare sej pedofilerna är poliser, präster, mammor eller pappor än det lika illa. Det är så illa att vuxna ska inte ens få en chans att utöva denna kränkning mot barn och ungdom. Jag skulle just skriva att det borde vara förbjudet, men det är ju det. Och hur kan då så många vuxna ändå göra övergrepp. De kan ju inte heller undgått att höra den ständigt återkommande debatten om hur illa det är och hur sjukt beteende det är. Om hur illa alla barn far av att bli utsatta för en sådan kriminell och kränkande handling. De måste även hört vilken låg status pedofiler och våldtäktsmän har på fängelser överallt. Där inne lever de allt utom tryggt. De vet allt det här...

När pedofilerna märker att alla signaler lutar mot att något är fel, när de ger sej på barn, när de har gått över alla gränser som inte ska överskridas. Varför klickar det inte inne i deras huvud att de ska rannsaka sej och söka hjälp. Egentligen borde det byggas tvångs vårdinrättningar med inriktning på pedofiler där de kan sitta av sina straff. Lätt borde dessa kunna fyllas, för jag vill inte ha personer som förgriper sej på  mina eller andras barn ute i samhället. Inte barnen heller.

Man räknar att vart 10:e barn har blivit utsatta för ett sexuellt övergrepp, ändå kan det vara ett mörkertal. Barn som blivit utsatta, en del, forsätter förgripa sej på andra barn i sitt vuxna liv. Inte alla, några siffror har inte jag, men de finns många som tar totalt avstånd av de barnen och försöker komma ifrån sina minnen om hur det var och försöker gå vidare i ett någolunda normalt liv.

Jag är ingen straffsatsmänniska och min åsikt om fängelser är flackande och kunskapen inte heller så god. Det jag tycker är att bygga stora fängelser enbart för att förvara människor är helt fel. I ett straff måste det finnas en riktig vård som ligger med i straffet. Att förvara och förnedra har aldrig "botat" någon, alla är födda och ska ha en chans till ett värdigt liv, som finns någonstans i allat elände. Pedofiler då, ja vad ska vi göra med dessa sjuka människor, en del vanliga människor med familj och barn, arbete och ett socialt liv. Stora pedofilnätverk raserar ute på internet, där grova pengar tjänas av sjuka människor. Fy fan jag kräks över att vuxna är så fruktansvärt hemska.

Är det så här våran värld ska vara, barn kidnappas och utnyttjas sexuellt, hemska bilder kablas ut i dessa enorma pedofilnätverk, de kränker en hel folkgrupp ( barn) som inte har så mycket att säja och de enda de har att förlita sej på är de vuxna. Ska det avlas  barn i framtiden av pedofiler för att de ska tillfredställa de sjuka pedofilernas behov. I deras synsätt verkar inte barnen ha något som helst värde. Att de ska onanera till bilder av oskyldiga barn som är avklädda in på skinnet av vuxna.
 Nej, så här får det fan inte vara. Öppna vårdinrättningar och plocka in dem en efter en, utan tillgång till internet. Avprogramera dom, gör vad fan som helst bara barnen får vara ifred.

Jag vill ha alla människor som gör övergrepp mot barn i ett förvar, egentligen för alltid. Synen på övergrapp utav barn ska vara global. Alltså handlingen skulle vara lika kriminell överallt.

Vem i allt det här hjälper barnen och skyddar dem så de kan slippa utstå vuxna som gör avskyvärda handlingar mot dem? Hur ska vi få bukt med övergreppen mot barn? Svara mej innan jag blir tokig....

Kommentarer

  • storabh säger:

    Ja, det är fruktansvärt. Samma med kvinnosynen i prostitution. Men vad ska man göra?

    2010-02-01 | 16:30:18
    Bloggadress: http://storabh.wordpress.com

Kommentera inlägget här: