Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Pandemin som somnade...

Kategori: Samhälle

Hela tiden var jag övertygad om att det var ett stolleprov med vaccineringen mot svininfluensan i vintras. Redan från början kändes den "orolig", vaccinet var försenat, sedan blev vaccinet försenat, sedan blev folk vilsna, vilka tider för vaccinering gällde. Pandemin, kom den inte för att vi hade motat Olle i grind? Nej jag tror knappt det utan det var en hysteri utan dess like. Det var en kraftig influensa, jag känner många som inte vaccinerade sig och ingen av dem blev sjuk. Ingen i min familj vaccinerade sig utan jobbade medan de arbetskamrater som tog sprutan fick vara hemme från jobbet en till flera dagar. Vi var friska, grannanrna som avstod var friska.

Nu då så rapporteras fler fall av Narkolepsi, en sömnsjukdom som de är säkra på att den kommer från vaccinet. Flera barn har rapporterats om att de fått sjukdomen, vilken jäkla tabbe. I Findland har man nu stoppat vaccineringen som pågått hela tiden och i Sverige sitter vi på ett stort lager vaccin som är inlåst och inköpt för en jäkla massa pengar. Vaccinet blir troligen stoppat här i Sverige också. Ja vad ska de hitta på nu då, ska man ge sprutor till dom som har sömnproblem.

Denna masshysteri blev som jag befarat, biverkningar gör sig påminda och antalet patienter med en ny diagnos lär dyka upp nu på vårdcentralerna. Jag blir bara matt av detta, och tänker inte säja: - Vad va det jag sa...eftersom chansen att få rätt var 50%. Men jag lyssnade på mitt inre den sk. magkänslan som sa nej, och jag är övertygad att jag gjorde det rätta valet.

Nej nu går jag och lägger mej innan jag somnar vid tangentbordet. Föresten, Grattis till er alla som lyssnade på er magkänsla, ni var alerta och vakna i ert val...ZZZZzzzzznopet va? 


Kommentarer

  • vildhunden säger:

    "Att vara Borlängebo är att leva i både det stora och lilla, där det lilla är närheten till grannen som bjuder på en kopp fika, eller promenaden till barnens fotbollsmatch. Det stora ser vi i vår vilja att ge våra invånare en trygg nutid och framtid.

    Därför satsar vi, och har också lyckats bli den kommun som är känd för att ligga i framkant av utvecklingen. Det är också därför vi är omtalade för att ha ett rikt näringsliv, omfattande service, goda utbildningsmöjligheter och en drivkraft som präglas av att prata lite och göra mycket. "



    Är detta sant? :-D

    Lycka till med studierna! :-)

    2010-08-25 | 11:44:37
    Bloggadress: http://vildhunden.wordpress.com
  • Mia säger:

    Hahaha Vildhunden, det där har du säkert hittat på glättat papper. Dom talar inte om vilken hög kommunalskatt vi har i skuggan av att göda näringslivet. Allt kan se bra ut, det beror på vad man skriver.

    Tack, det är kul att vara skolflicka:)

    2010-08-25 | 19:48:29
    Bloggadress: http://miajaverling.blogg.se/

Kommentera inlägget här: