Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Hello folks...

Kategori: Skitsnack

...var är jag? Det undrar jag med. Ett fullspäckat schema omgärdar mig som ett stängsel utan utgång eller ingång. Jag har inlägg att skriva, men tiden räcker inte riktigt.
Dagarna fylls av skolarbete, kvällar fylls av möten, råskalning av potatis, plocka ihop och march pannkaka i säng. Hinna läsa lite i Nesser boken eller brottas med min nya kärlek, filosofen och pedagogen Rousseau. Skriver mer om honom senare. Lugn min make, min nya kärlek levde på 1700 talet och är nu död men ej förglömd, du är högst levande.
Som sagt jag har varken svikit mig själv eller eder, men denna hösts valkval tillsammans med studier har blivit mer än en heltidssyssla.
Om jag trivs med skola? Ja det gör jag, jag har hamnat rätt. Här vill jag vara, här vill jag bli, här kommer jag att utvecklas och nå de mål jag ställt in siktet på. Jag har faktiskt navigerat rätt, och det känns bra.
Så kära vänner, som Leif "Smoke Rings" skulle sagt (googla om ni inte vet vem han var, finns ingen tid att förklara just nu)....återkommer.
Jag kan berätta att jag har inte hunnit plocka en endaste svamp i höst. Inte ett lingon, ingenting. Men hösten får ha sitt och dela med sig till någon annan. Jag klarar mej.

Kom just på att jag ska plocka ner allt vid husvagnen också, hej å hå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: