Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Till Salu...

Kategori: Vardag

Utförsäljning är populärt idag. Staten säljer ut våra Apotek.  Jag säljer också saker som blivit överflödiga i mitt hem. Jag hade tänkt att nu i vår sälja småprylar på "loppis" men tiden har runnit iväg och sakerna står kvar i lådor på altanen.
Tidigare i ett inlägg hade jag en brudkista på bild som jag lade ut på blocket, ingen ringde.
Nu ska jag "blocka" ut mitt vitrinskåp, jag börjar på bloggen, sedan blir det blocket.
Skåpet är ett furuskåp från -97, det är nyligen ommålat i Beckers vattenburna lackfärg antikvit. Även förseglat kvistlack, så inte kådan kryper ut. Jag skulle gärna vilja ha 700:- för det. färgen kostade 300:-. Någon affärsman blir jag aldrig, och hade väl inte tänkt det heller.    
Jo det har blivit liksom lite malplacerat nu när jag köpte ny soffa, byrå och databord. Det passar inte in. Dessutom så använder jag sällan sakerna som står i skåpet, alltså inga större bjudningar med grogg, snaps, konjak och likör. Allt står och dammar igen.Jag har redan sett ut vad jag ska ha på den väggen, bilden är klar i syna, så det blir IKEA så fort vitrinen är borta.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: