Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Lediga och "lata" dagar...

Kategori: Allmänt

...jag återkommer när jag har något att förmedla och när det behagar.

Jag Önskar att alla får en skön sommar...


"Blomstrande Tider av Anders Björnhager"


Barfotabarn

Du har tappat ditt ord och din papperslapp,
du barfotabarn i livet.
Nu sitter du åter på handlarns trapp
och gråter så övergivet
Vad var det för ord
var det långt eller kort
var det väl eller illa skrivet?
Tänk efter innan de föser dej bort
du barfotabarn i livet.

(Nils Ferlin)


Kommentarer

  • Thomas säger:

    Önskar dig och de dina detsamma! Och jag hoppas att vädret tillåter "bara fötter" ...



    ... och du, ditt förra inlägg; Tänk så litet man vet om andra och tack för att du ville berätta. Kram från Gubben!

    2009-06-05 | 21:43:44
  • Mia säger:

    Gubben: Tack, jag önskar dej er också en bra sommar, hoppas att vi får träffa er. Inbjudan till campingen står kvar. Om du vill maila mej kan jag ge dej telnr. ifall ni är ute med bilen(chittibangbangen.

    Apropå förra inlägget, så är det många som har det jobbigt tillfälligt eller hela livet. Då är fallgroparna farliga. Vi är många, några reser sej, andra klarar det inte. En sjukdom som slår det mesta. Den innehåller det mest destruktiva betenden.

    Jag är glad för den jag är idag, hittat tillbaka till livet. Till trots är jag faktiskt en människa som alltid ser livet från den ljusa sidan. Solen har gått upp igen/ Kram

    2009-06-05 | 22:48:59
  • Mia säger:

    [email protected]

    2009-06-05 | 22:50:05
  • storabh säger:

    Du har tappat din kod till ditt bankomatenkort, du databarn i livet

    Nu står du åter framför Swedbanks knapp och gråter så övergivet

    Vad var det för kod?

    Var den lång eller kort?

    Var den med siffror eller bokstäver skriven?

    Tänk efter innan vi tar ditt kort,

    du databarn i livet.

    2009-06-07 | 18:36:17
    Bloggadress: http://storabh.wordpress.com
  • Mia säger:

    stora bh:

    Här får du en till:

    Du har tappat din kod och ditt lösnord



    du cyberbarn i livet.



    Nu sitter du framför din datorskärm



    och gråter så övergivet.





    Vad var det för kod - var den lång eller kort,



    och hur var lösenordet skrivet?



    Logga in dej nu - förr´n vi föser dig bort,



    du cyberbarn i livet.



    (vill alltid ha sista ordet*)

    2009-06-08 | 00:18:45

Kommentera inlägget här: