Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Gitarr haveri mitt i EU Turne´n ...

Kategori: Musik

Åter en dag med en EU- Turne med Lena Olsson i Ludvika. Idag skiner solen, det gjorde den inte förra gången. Då var det kallt och ihållande regn. Likaså dagen i Borlänge, den innehöll rikligt med nederbörd. Då kunde jag inte spela och sjunga.
Det kan jag idag, men kom hem från husvagnen och upptäckte att stallet på min halv akustiska Ovation hade havererat. Inte alls roligt. Så jag får åka till Ludvika med min gamla Levinare, sprucken men ändå vid god vigör, sedan får jag väl spela och sjunga utan elektricitet för allt jag är värd.

Jag ska åka ner till musikaffären nu till 10.00 och se om de kan fixa till ett trolleri, dom är proffs och har säkert något tillfälligt knep som jag kan vidta. Annars blir det helakustiskt. Hör ni någon hojta och gala i Ludvika så är det inte Näktergalen utan det är bara jag.

Mer om den här dagen kommer kanske på pränt, eller någon bild. Det man inte vet är vad för överraskningar den här dagen kommer att bjuda på. Det visar sej.

Del nummer 19 är paj...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: