Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Spikgädda...

Kategori: Skitsnack

Nä jag tror inte att gäddor föredrar blues, rovfisk som den är. Det är bara mina lustar att få en heavy gädda på kroken och mina fantasier och urdåliga profetsior som styr tänkandet nu. Irrationellt tänkande som man säjer. Det usla vädret som åter har dykt upp på min himmel lockar fram en och annan blues i alla fall. Tungsinnet börjar att vanka mot det finska hållet, som klippt ur en finsk film med en dyster dragspelstango, och veden som eldas i bastun är i suraste laget. Då leran utanför husknuten börjar likna den regnigaste Roskildefestival i mannaminne. Nu blåser det småjävlar och jag är övertygad om att gäddan borrat sej långt in i vassen och ligger där och tjurar. Han skiter fullständigt i om nappningstabellen säjer att det är dunderfiske, för den ivrande gäddfångaren. Han står kvar och väntar på bättre väder liksom vi människor. Han "grinar" illa och visar sina sylvassa tänder...Gäddhugg, inte i dag, tänker han.

Apropå gäddtänder och gäddhugg så har jag köpt mej en spikmatta. Jaha tänker ni då efter att ha läst de stora tidningarna där man har totaldissat dessa vassa mattor. Bluff, har det stått med stora rubriker. Vi jävla hälsofreaks är lurade rätt upp i fejjan. Är det så att vetenskapen går före och alltid har rätt? Sedan om folk köper sina spikmattor, då är det väl upp till dem, antar jag. Är det bara den moderna medicinen fylld av kemikalier och biverkningar som ska och kan accepteras idag av gemene man? Är det depressionspillrens tidevarv med ett 60 tal biverkningar med allt ifrån framfall och tillochmed depressioner som biverkan som är okey. Att under mänsklighetens tidevarv funnits akupunktur och liknande former är bara bluff och båg. Människokroppen är så pass avancerad så vetenskapen som inte är fullärd ska dela ut pekpinnar till människor som inte köper läkemedelföretagens förpackningar i parti och minut.




Efter en stund på mattan....


Läkemedelsbranchen är korrupt. Jag köper mina hälsokurer jag och jag mår fan så bra, sedan om ni då börjar att små viska om placebo effekten så får ni väl tissla om det. Jag mår utmärkt, magmedicinen Losec har jag inte hämtat ut på fyra år, och har haft kronisk magkatarr sedan -82. Jag har hittat ett piller på hälsolivs som är sprängfyllt med antioxidanter och hjälper mej. Ett billigare alternativ, än att hämta ut medicin på Apotek och dyra läkarbesök, inga biverkningar.
Jag mår alldeles utmärkt.

Ja då var vi hemma i staden igen, inatt blåste det och regnade så jag trodde stödbenen på husvagnen skulle ge vika. Där låg vi som de tre små grisarna, käkade choklad, kikade på tv, och hade det skönt. När dagen grydde och rullgardenen drogs upp då var det fortfarande grått och regnigt, vi packade ihop och drog oss hemåt.
I morgon ska jag gå och kika om det finns någon 40 timmars resa till Helsingfors, då bokar vi och "seglar" en runda. Jag ska då banne mej sjunga karaoke på båten, det är så jäkla kul, tycker i alla fall jag. Vad de ändra medpassagerarna tycker vet jag ju inte. En gång vann jag hela tävlingen och vann en Ålandsresa med lyxhytt..så antingen var jag skitbra eller så var jag urkass. 
 

Kommentarer

  • vildhunden säger:

    Placeboeffekt? Än sen då? Om placeboeffekten hjälper så är den väl bra? :-)

    Du vinner säkert någonting om du tar och sätter det håriga betet under näsan. :-)

    2009-07-20 | 17:53:22
    Bloggadress: http://vildhunden.wordpress.com
  • Pierre säger:

    Vad är det för ngt du har på axeln??

    2009-07-20 | 18:04:46
    Bloggadress: http://team-nappet.blogspot.com
  • Mia säger:

    Wildhunden: Precis...bara det hjälper...Ja jag vinner både gädd- o karaoke tävlingen förhoppningsvis, med tussen under näsan:)



    Pierre: :...jag hoppas att du ser att det är en tatuering...:D En häxa som flyger på en gitarr, måne och ett slottstorn..Jag lägger ut en skiss som inlägg, den ser ungefär ut så...

    2009-07-20 | 18:35:08
  • storabh.wordpress.com säger:

    Jag har en bloggfri period. Ha det bra!

    2009-07-20 | 21:23:08

Kommentera inlägget här: