Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

...riktig Blues lockar fram Storgäddan....

Kategori: Musik

Nu jädrar anåda krävs det lite blues. Igår var vi ute på ett kort gäddpass i kampen. Vi kammade hem ingenting. När inte ens min fjälliga gubbe inte får hugg, då tappar jag inspirationen. Jag fick ett hugg av en liten halvkilosgädda, han följde mej till båten, vi såg varandra i ögonen, både jag och gäddan ruskade på våra huvuden, och han drog iväg. Jag vet inte varför det inte går på någon riktigt ledningsgädda. I kväll ska jag prova ett vit/rött bete som Johnny "Storfan" har personligen skickat till mej. Jag tror Johnny hyser en viss sympati för mej.
 

Hound Dog Taylor

Kommentarer

  • vildhunden säger:

    Yeah… let's party! Men risken är väl stor att Hound Dog skrämmer gäddor av båda könen? :)

    Skitfiske på dig Mia och se till att du vinner "kampen"!

    2009-07-16 | 22:09:36
    Bloggadress: http://vildhunden.wordpress.com
  • Mia säger:

    Vildhunden:Jag var inne och hälsade på hos dej och din blogg, såg även att du gungat in i bluesen. Vi får se vad kvällningen ger, kanske en "grymgädda"..Jag jobbar frenetiskt på en avancering i kampen, jag lovar...

    2009-07-17 | 12:07:04
  • Daniel säger:

    Om du kommer in på Vestlis ska jag tala om för dig vad du ska ha för att får mer fisk än Micke ;)

    2009-07-17 | 21:51:15
    Bloggadress: http://www.danielhindrikes.se
  • Mia säger:

    Daniel: Jag är mycker nyfiken på vilka knep du har...bara nu det inte är en fälla:)

    Vi får ta en ordentlig genomgång nästa gång jag följer med in...

    2009-07-18 | 15:37:24

Kommentera inlägget här: