Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Snöyra...

Kategori: Skitsnack

Då var det en ledig dag och snöstormen viner runt knutarna. Dagen började så härligt att väckarklockan skrällde, något yr och oförstående över varför klockan ringde på min lediga dag kom jag på att det var bokat för en klippning 9.00. Det som blev abrupt var att jag hade ställt den för snålt så steget ut i stormen gick direkt ifrån sängen.
Hem en sväng och sade hej till Karus och Baktus (Barnen). Sedan iväg på nästa rövartåg till affären, medan snöstormen visslade runt den blå Forden.

                                          



" Gå och klipp dej och skaffa ett jobb..." läget är näst intill klart, chefen väntar ivrigt på min ankomst för att fatta pennan i det avgörande beslutet. En skymf är att inte företaget har ett papper vilket som gäller när jag "köper" omställningsprogramet, det finns inte ett papper vilket som gäller, och det är påpekat. KFO s trygghetsfond, där man kan få studier under ett år, det visste han inget om och tyckte att jag skulle ringa och höra mej för. Man undrar hur man kan vilja bli av med sin personal så intensivt och inte ens förmå sej att kunna delge en 10 årig medarbetare dennes möjligheter. Egentligen hade jag inte väntat mej det heller men det är uselt. Inte heller AGB, visste han något om, men trodde, så det måste jag också ringa och kolla. Det ska bli skönt att lämna skiten, vandra ut, inte se sej om. Jag kommer inte att sakna dom och dom kommer inte att sakna mej.

---
 Dagens måsten skall göras och internet står inte högst på priolistan just nu, men erkännas kan att jag hellre sitter här än kokar kalopps. Så känns det, men vet sedan att inget fixar sej själv.

Kommentarer

  • Anette säger:

    Men jag kommer att sakna dig!

    2009-01-24 | 15:14:25
  • Leif Lindström säger:

    Var på Willys och handlade i går och medelåldern i kassan låg nog på 17 1/2 år. Inget fel på tjejerna, dom var glada och trevliga och för företaget säkert väldigt billiga. MacDonalds anställningskoncept tycks nu genomsyra handelsbranschen.

    2009-01-24 | 16:30:28
    Bloggadress: http://vanster58.wordpress.com
  • Mia säger:

    Anette: Jag kommer att sakna några jag med, då är du självklart inräknad. Men som du vet så ska jag bara sluta, inte riktigt dö...



    Lindström: Ja som du ser har man varit i fel branch, om man är över 20 år så platsar man inte i handeln. Nu får jag väl bli vaktmästare på Tuna kyrka med krypavstånd till gropen..

    2009-01-24 | 21:57:09
    Bloggadress: http://miajaverling.blogg.se/

Kommentera inlägget här: