Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Häx(h)an...

Kategori: Humor

Idag pratade jag med en liten kille, han var med sin pappa och handlade. Jag har lätt att få kontakt med ungar, det är väl troligen för att jag är ett stort barn själv...
Vi kom in på lite olika sagor och så, och jag berättade att jag var en snäll häxa. Killen frågade hur jag visste att jag var en, och jag berättade att jag inte hade någon skugga. Han kollade och det fanns ingen där för lyset kom uppifrån, och gav ingen. Han hummade lite och skulle ställa mej på pottkanten, han ville att jag skulle trolla honom till en groda. Då ställde jag motfrågan varför han ville bli en groda, det var väl inte så kul att få bo i en kall sjö. Nej det förstås, tyckte han..

"Du är i alla fall inte lika snäll som Häxan Bella..." sa han.
"Jo det är jag, men inte lika snygg..." fyllde jag i.
"Joho..."  sa han "Mycket snyggare..."
"Tack" sa jag
När grabben gick då sa han till pappan: "Pappa nu känner jag två häxor och han är mycket snyggare än Bella.."

                                                                                               

Kommentarer

  • Jari säger:

    Vad härligt med ungar, ärliga är dom med.

    Sedan avundas jag barn för de har inget som heter "kan inte" "går inte", tänk att få vakna och varje dag är ett äventyr.

    2009-01-07 | 06:21:11
  • Mia säger:

    Jari: ja det är tur att barnen finns, de är de som lyser upp tillvaron.

    Alla barn i världen borde behandlas väl och bli den tillgång de är.

    2009-01-07 | 08:56:25
    Bloggadress: http://miajaverling.blogg.se/

Kommentera inlägget här: