Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Jag svärtar inte ner, jag talar om hur det är...

Kategori: Arbete

Min känsla i ett tidigare inlägg var helt korrekt. Magkänslan sa att någon chef hade varit inne och läst på bloggen. Enligt djungeltelegrafen bekräftades det. Det var bra att denne av en "händelse råkade" hamna på min sida. Du behöver inte alls se mej som ett hot, jag har, och ska bara skumma av lite på ytan och har delgett en del tankar och känslor runt företaget, organisationen, fallskärmar och dåliga satsningar. Jag svärtar inte ner företaget, varken jag eller mina arbetskamrater, det klarar organisationen av så  bra själv. Men att någon chef ändå kikar in här och läser av, tycker jag är intressant för då är det ändå något som surrar i luften på arbetsplatsen och att  ni ser mej som ett hot, få vågar tycka fastän jag vet att det är många.

Som vän av tryckfrihetsordningen, och min ärliga läggning samt att jag inte är rädd för att tala om vad jag tycker i min alldeles egna blogg, så fortsätter jag att skriva vad jag vill. Den dagen jag lämnar er så lämnar jag för gott, även som kund. Och det är många före detta anställda som inte gärna kommer tillbaka.
Vad kan det bero på?

Längst uppe i det högra hörnet på denna sida finns ett X, på det trycker man om det inte passar, det du  läsare läser. Då för försvinner bloggsidan och du slipper läsa vad som skrivs här. Lägg inte ner energin på att inrikta på en enskild sida utan ta och gör något konstruktivt av den situation som nu uppenbarligen existerar.
Jag har bott på flera ställen i Sverige och arbetat, jag har alltså varit anställd på flera plateser än min nuvarande. Jag har mött chefer som varit ypperliga och klarat sin uppgift som ledare galant, jag har även träffat chefer som inte tål kritik och är dåliga ledare. Jag har att jämföra med. Du som läser den här bloggen gör ett eget val, om du inte tål att läsa det som skrivs så stänger du enkelt ner den. Jag tänker inte lägga ner mer energi nu på chefer som jag anser vara inkompetenta. Ni betyder föga för mej.
Sanning och rättvisa vinner i det långa loppet.

Hur det än är så kommer folk och fä alltid att kämpa och tycka - människor med åsikter kommer alltid att finnas...

Den här veckan har jag haft 100 stycken fler besökare än vanligt, och det tycker jag är bra. Genom hör- och kommentarsägen visar det sej att det finns ett intresse hos människor att följa det här. Tack för alla glada kommentarer jag hört om att jag gör rätt som lämnar jobbet


Om nu du känner dej på något vis träffad så är det upp till dej.Ta och se om i ert eget hus istället för att haka upp er på vad jag skriver, på tisdag klockan 18.00 är jag borta.

Kommentarer

  • storabh säger:

    Det var ord och inga visor!

    2009-02-22 | 18:36:27
    Bloggadress: http://storabh.wordpress.com
  • Anonym säger:

    Ja man undrar var arbetsrätten tagit vägen i landet.

    Jag säjer ord ochsjunger visor- Viktor jara kunde de heller inte tysta...

    Ger jag kritik till chederna går dom i taket, men till de anställda får de slänga ur sej de mest vedervärdiga. Inte rent spel.

    Ha det bra

    2009-02-22 | 20:13:47
  • Pierre säger:

    Kul att chefen/cheferna läst vad du tycker, ifall dom inte fattat det när du talat om det.

    Det är bara att hoppas på att dom tar det till sig.

    Kör ditt race och vik aldrig ner dig tjejen.

    2009-02-22 | 20:25:44
    Bloggadress: http://team-nappet.blogspot.com
  • Sanningen säger:

    Som sagt, bättre att stå på sig än att låta någon annan trampa på en...



    Njut av dina två återstående dagar på jobbet med vetskapen om att du gör det rätta!

    2009-02-22 | 21:38:35
    Bloggadress: http://sanningen.blogg.se/
  • Mia säger:

    (Andra kommentaren ska det stå "Mia" över,glömde...)

    Pierre: Dom förstår inte alls att andra har synpunkter, då bestraffas man. Önskvärt vore väl att något etsade sej in på dem. Jag viker inte en milimeter, aldrig.



    Sanningen: Sluttrampat, jag tänker verkligen njuta och ha en nedräkning innan jag muckar...

    2009-02-22 | 22:56:27
  • Urban & Åsa säger:

    Välskrivet, sanningen är alltid bäst. Lycka till, vi kommer att med spänning följa din blogg.

    2009-02-24 | 20:53:08
  • Marie C säger:

    Bra, Mia, jag håller med dig! Jag väljer oxå att tro på att ärlighet och öppenhet vinner i längden :)

    Sanning: Jag arbetade på Coop i Borlänge i 10år och 2mån och jag kommer aldrig mer handla där. Kopplingen som Coop's ledning inte vill eller kan göra är enkel, nämligen att även om deras anställda lämnar Coop så kommer de alltid att ha sina erfarenheter kvar. Dessa erfarenheter färgar orden med vilka man beskriver sin tidigare arbetsgivare och arbetsplats. Du har rätt, Mia, att Coop's ledning själva klarat av att bygga upp(eller ner) företagets nuvarande och framtida rykte...



    Fri som en fågel :)

    2009-02-24 | 22:59:11
  • Mia säger:

    Urban& Åsa: Glad är jag att ni gav en kommentar. Jag menar att det värmer verkligen. Nu andas jag igen...



    Marie C: Du om någon vet vilka vi anställda brottas med. Ett hopplöst projekt där många anställda finner sej i det och agerar passivt, medan de som står upp för sin rätt blir mobbad och baktalad av chefer. Jag ska på avständ följa eventuell utveckling eller det blir nog rent av avveckling, för i längden kan man inte driva ett företag med lögner, dålig organisation högt och lågt. Titanic har redan lämnat Southampton, och isberg finns det gott om..Ha det bra i Skåne, kram från mej och hör av dej eller hälsa på i bloggen närhelst du vill..

    2009-02-25 | 09:17:12

Kommentera inlägget här: