Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Dagen då snösvängen tog semester...

Kategori: Skitsnack

Idag är jag övertygad om att all snöröjning är inställd på grund av allt. Utanför villor och hus är det så trevligt skottat ute på vägarna är det som att köra runt i snömos. Cyklister var ute och vevvlade på de stora vägarna utan lyse och med dålig sikt för bilförare. Cykelvägarna var obrukbara.
Det är mycket märkligt att nu när klockan nästan är midnatt då ljuder ljudet av snöplogar, och vad väntas i gryningen, jo ett nytt snömos.
Uppe i dessa breddgrader tycks det komma som en överraskning, fastän alla vet att det är vanligt med snö. Kaos i Dalarna när det kommer 2 decemeter...
Den Sibiriska snöstormen ställde dock till en del problem för kommunen trots att alla tidningar hade varnat på löpet.
Snöröjare Greger Hansson har nog tagit semester och sippar på en färgglad alkoholdrink på Kanarieholmarna och ger blanka fan i vad det är för väder. Sannerligen tycker jag att han gör rätt i det. Det skulle jag också göra om jag hade haft det jobbet. Då hade jag bara lagt in mina pass sommartid, liksom Greger...


Kommentarer


Kommentera inlägget här: