Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Radiotjänst i Kiruna, fy skäms...

Kategori: Ilska / frustration

Jag skrev om min irritation om Radiotjänst i Kiruna i inlägget innan. Irriterad var jag för att en avregistrering av tv innehav inte gick att göra på deras hemsida, inte heller kan man nå dem via mail.
Nu ringde jag i morse och talade om att jag ville säja upp min pappas tv licens. Damen i fråga undrade varför. Jag tycker inte att anledning varför man vill avsäja sej innehav är relevant. Jag frågade henne också varför hon hade den frågan. Då svarade hon: " Det måste vi veta, så det inte står en tv i bostaden..." Jag menade att det har inte Radiotjänst i Kiruna med att göra vad folk har för personliga ägodelar i sina hem. Och rent juridiskt tror jag inte att den frågan håller, betonade jag.
Jag började om och sa till henne att jag vill säja upp ett tv innehav idag. Hon tog avregistreringen.
Jag vill med detta säja att jag gillar inte dessa förmyndartakter, utan det ska fanimej räcka med att jag ringer och talar om mitt ärende, inte anledningen. För då är staten ute på farlig mark, och har ett kotrollerande arbetssätt som inte hör hemma i ett demokratiskt samhälle.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: