Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Ruggig magsjuka...

Kategori: Vardag

Yngsta sonen fick magsjuka igår. I början var det bara i en ända, sedan vandrade den uppåt och blev även oral. Den tappre kämpen som inatt var alldeles grön i ansiktet, utmattad satt i pose med en hink framför sej. Jag tyckte så synd om honom. Vid tvåtiden i natt då slog nästa åkomma in och han fick växtvärk. Vid fyratiden lugnade allt ner sej och vi somnade utmattade och okontaktbara..
Nu på morgonen var han brännhet och hade feber, men magen är lugn. Nu hoppas jag att inte den ska smitta mej, jag har tvättat händer och sängkläder för att mota Olle i grind. Jag vill inte ha den skiten...


----

Nu har ansökningarna till skolan äntligen stoppats i ett kuvert, frankerats och lagts på lådan. Nu är det bara att hålla tummarna så långt det går och hoppas att man når fram till en intervju. Så nästa skede är nu att försöka lyckas att vaska fram några goda egenskaper, jag ska höra med "Jante" om han har några bra tips.
I går då jag fyllde i alla papper med personuppgifter, lade i betyg och intyg så försökte jag att vara "organisk" eller vara organiserad. När M kom hem från jobbet fick han läsa igenom det personliga brevet som jag skrivit, jag skrev ut ett nytt. Efter ett tag ropade han att det fanns ett stavfel i det. Jag svarade att jag skulle sprätta kuveret och åtgärda fadäsen. När det var sprättat och jag skulle lägga i det rättstavade brevet, då såg jag att jag hade glömt att bifoga det första vändan. Vilken jäkla tur att han fick läsa det, och vilken röta att jag hade stavat fel. Min bästa felstavning någonsin. Utan det brevet hade det varit helt kört. Tack gubben Stenlund...

---

 

Som sagt, efter nattens äventyr med ett vomerande och gaserende barn är jag inte alls sugen på ostron eller musslor, då tänker jag på reklamfilmerna om hepatit, då reklamfiguren är alldeles grön i huvudet.
Jag tänker heller inte på några kilo räkor, vad tänker jag på?
Jag vet inte, men vädret håller i sej...
















 

Kommentarer

  • Gubben säger:

    Hörde att CocaCola är bra mot magsjuka... efterom jag själv aldrig dricker CocaCola så vet jag inte om det stämmer...

    Men se till att bli friska och pigga... det är ju VÅR!

    2009-04-06 | 15:30:03
    Bloggadress: http://gubben.webblogg.se/
  • vildhunden säger:

    Jepp. Vispad Cola (för att kolsyran ska försvinna) lär vara bra mot magsjuka.Sedan finns ju det vanliga "äckelpecklet" som t.ex. avkok på ris etc. Nej tacka vet jag tips som vingummi mot magsjuka. Det är riktiga tips det! :)

    (Fråga inte om vingummi funkar. Jag vet inte, men ett tips var det)

    Håll er friska och krya på sonen :)

    2009-04-06 | 17:05:08
    Bloggadress: http://vildhunden.wordpress.com
  • Mia säger:

    Ljummen avslagen coca cola är en klassiker mot magsjuka, den har även denna gång nyttjats.

    Så ni båda har så rätt.

    Jag tror inte ens min godisälskande son hade velat äta ett endaste vingummi. Han såg inte så sugen ut, och hade jag nämnt avkok på ris, då hade han sparkat mej som mamma antar jag/

    Ha det vildhundar o Gubbar...

    2009-04-06 | 23:59:27

Kommentera inlägget här: