Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Musik, musik och musik...

Kategori: Musik

"Jag då blir det fest och glam i dagarna sju..." sjöng Trio med Bumba, där föresten sångaren "måste" vara pappa till medlemmen i Larz Kristers.  Dom är ganska lika. Hur kom jag på det då, jag som ratar dansbansmusik och varken kan eller vill dansa inför publik. Det är väl så enkelt att jag har blick för karlar.

              
"Bumba sångaren"           "Larz Kristers mannen"

Nu har jag inhandlat två stycken biljetter till Peace & Love festivalen, en ska jag sälja svart och göra mej en grym hacka. Nej då nu får jag väl länsmannajäveln på mej. Nej en biljett är självklart till mej och den andra är en födelsedagspresent till sonen 26 år, som förövrigt vill gå en dag med lilla mamma.
En grupp som vi båda gillar och ska headbanga ihop på är, Faith No Moore, detta band ska det bli otroligt roligt att se live. Sedan har jag inte gett upp Neil Young tankarna, dyker han inte upp i år, så gör han det nog nästa år. Han ska åter ut på en Europa Turne så vem vet. Mina önskningar brukar slå in lika ofta som de slår backut. Roligt blir det.

 




---

Nu på Lördag åker jag till Falun och deras gamla Elverk där har IOGT- NTO ordnat en helkväll.


Anders Holströms come back till livet är en prestation av honom. Honom vill jag stödja av hela mitt hjärta. Nu har han med ett enträget kämpande halkat in i det verkliga livet. Där inte heller tillvaron syns okomplicerad, men ändå nykter.
Stöd gärna detta arrangemang, du gör en hjärtesak.

---

En otrolig musik- all- ätare är jag, allt ifrån visor, folkmusik, blues, rock, jazz, pop, hip- hop, en del punk, en del soul, något klassiskt, Jussi Björling, Amerikansk västkustrock. Jag kan faktiskt inte komma på allt. Men nästan varje genre har sina guldkorn, och nya spännande låtar upptäcker jag varje dag.
Musik enar, och förmedlar på ett enkelt sätt. Det bästa kommunikationsmedlet som finns. Musik kan spränga vallar.



---

Musik för fan, sa Hasse Alfredsson i en sketch med Tage Danielsson, där han var punkrockare.

---
På Måndag slår Vänstern upp sina portar igen för allmänheten och en ny spännande kväll. "När popen kom till Borlänge" då ramlar det in några Borlänge legender. Om du är en sådan så kan du också ramla in. Musiker och legender, folk och fä, alla är välkomna som vanligt, oavsett partitillhörighet.



"20/4 klockan 18.00"

---

Jag avslutar dagens lilla inlägg med "Lille Du" i en tappning som är bra och skrattmuskelframkallande.

Kommentarer

  • Pierre säger:

    Vad ska man säga ang Robert G?

    Briljant, skicklig, proffsig och framför allt såååååååååå rolig.

    Absolut Sveriges bästa komiker.

    2009-04-17 | 19:24:28
    Bloggadress: http://team-nappet.blogspot.com
  • Mia säger:

    Pierre: Kan inte annat än att hålla med dej, han är en pärla :)

    2009-04-17 | 21:28:40

Kommentera inlägget här: