Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Det blir Bröllopp på Lörda´ , på Lörda´...

Kategori: högtid

Idag åker finkläderna på, det vankas nämligen bröllopp. På eftermiddagen i det gamla kapellet från 1683 i Amsberg då står brudparet där framför prästen och skallrar tänder.
Det är egentligen den stora sonens vänner, men dom tycker om mej så jag får följa med. Jag ska med för att föreviga dem på film och ta kort.
Det är en bra dag idag, för det kommer att bli ett fantastiskt väder. Dom har tur, för det kunde likväl ha snöat. Ni vet det där med Aprilväder i mellersta Sverige. Det går inte alltid att lita på.
Det blir spännande, och så kommer det säkert någon tår också. Jag känner mej själv vid det här laget. En hopplös sentimental toka med känsliga tårkanaler.




---

Tiden räcker inte till att sitta här just nu, har lite att stå i...

Kommentarer

  • storabh säger:

    Där gifte jag mig första gången 1969.

    2009-04-04 | 20:13:46
    Bloggadress: http://storabh.wordpress.com
  • Mia säger:

    Första gången..ja då har du som mej sett dej omkrings

    2009-04-05 | 15:52:04

Kommentera inlägget här: