Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Den "fula" ankungen blir krönt...

Kategori: Allmänt

För några år sedan så kom Paul Potts som en skräll i hela världen, han var med i Britains go talent, sedan stod världen med öppna armar och hyllade denna blyga telefonförsäljare. Sjöng opera, så folk dånade.
Nu har en okysst 48 årig kvinna gjort en liknande skräll, ställde sej på scenen och blåste på så ridå´n stod rätt ut. En otrolig röst, en styrka som får många att andas av häpnad. Det jag hoppas på är att man ser denna kvinna för vad hon äger, rösten, och inte sållar bort henne för att hon inte följer gängse modell regler.
 http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article4887408.ab
Se när Susan Boyle få juryn att ändra attityd

Lyssna och njut...

---

Helgen, fastän den är inte riktigt slut än har varit och är suverän. Tänk Mia allt du fått gjort. Ja en otroligt massa saker. Städat av våra altaner, donat i trädgården, krattat så axlarna gått ur led. Bligat upp mot solen och brännt av ett leende som inte är av denna värld. En suverän Påsk. Grillen blev avtäckt och där grillades det revben, kotlett och fläskfile. Till detta blev det potatisgratäng med vitlökssmör som smakade just vitlök.
En tur ut till husvagnen gjordes och mitt husvagnsblod svallade till ordentligt. Där stod han Tabbert 33 år i vårsolen och skrek att han ville ha sällskap. Min eldige zigenare, jag kan riktigt höra lägereldssångerna och danserna som utspelas av resandefolket. Tänk när kvinnan med sin vida stora kjol skulle äntra husvagnsdörren och rev ner allt i sin väg.
En välskött, skitmysig 33 åring som får mej att gå igång varje vår. My secret lover, Mr Tabbert.



Jag började tjata om att jag ville att vi skulle sätta upp förtältet, så vi kunde komma ut och bo där under grabbens påsklov. Min make och riktiga kärlek, är nog inte så sugen, med motivation om att det kan komma ner en helvetes snödimp och rasera pinnar och duk. Det var precis så det gjorde i början av Maj förra året, och tältet stod kvar efter det ovädret. Jag har hört att det kan snöa och hagla i Juni också.
Nu har jag masserat in förtältsuppsättningen i M´s huvud, och jag tror att han ville vara behjälplig på tisdag om vädret var soligt och att det inte snöade.
Dramaten- Stenlund 1-0.
Vår platåaltan stod kvar, den som vi byggde förra sommaren. Jag tror att jag ska ta dit några trubadurer till midsommar och köra en Camp & Love festival, i 3- takt. En softvariant. Jag ska kuckla på det.



Idag är en bra dag att dö på sa Sitting Bull då han satt uppe på sitt berg och tittade ut över prärien. Dit har jag inte kommit än, men en dag så sitter väl jag på altanen och kikar ut över husvagnsflocken och säjer det samma. Glasberget är det då inte tal om.
Föresten så har jag en brudkista till salu, den är i sina bästa år, en -47:a. Kan det vara nåt ? Femhundra kronor och den är din. För den prylgalne samlaren så är den praktisk, den rymmer en del inuti.

Kommentarer

  • Pierre säger:

    Vi dammade av grillen första gången i februari.

    Sedan har det blivit 3 gånger till.



    Jag får otäcka innre känningar av att läsa att du gilla husvagnslivet.

    Usch och fy vad otäckt....

    Jag gillar verkligen INTE det livet.

    2009-04-14 | 19:06:26
    Bloggadress: http://team-nappet.blogspot.com
  • Mia säger:

    Pierre: Vi brukar också grilla väldigt tidigt, men vissa år som i år blev vi sena. Vi har en stor grill i trädgården,(murgrill) som varit övertäckt med snö. Ingen har känt sej manad att skotta sej dit.

    Vi visste inte att vi gillade husvagn, vi kom över den billigt och skulle testa ett år och se. Vi tyckte alla att det var skitmysigt på halvön, nära till båt och fiske. Sedan ligger vi på kvällen och tittar på deckare och äter godis. Skiitmysigt.

    2009-04-14 | 22:08:29
  • Pierre säger:

    Har dålig erfarenhet av husvagn.

    Vi var 5 ungar och 2 vuxna som var ute på campingtur med husvagn.

    Och jag som älst fick givetvis frysa i förtältet varje natt.

    Sen att man var i tonåren då gjorde väl inte det hela bätter.

    Jovisst.... Skiitmysigt.. hehe

    2009-04-15 | 20:47:47
    Bloggadress: http://team-nappet.blogspot.com
  • Mia säger:

    Pierre: Ja då förstår jag att de gamla skräckminnena lever kvar..hi hi. Nu förtiden så finns det säkert plats för dej i garderoben, där kan du stå och sova...

    Jodå jag ger mej inte det är skiitmysigt...

    2009-04-19 | 22:36:06

Kommentera inlägget här: