Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Nu har jag åkt skridskor uppe på vinden igen...

Kategori: Vardag

Hur i hela världen kan man samla på sej så mycket skräp. Visserligen är jag gift med en hamster men nog har jag bidragit till en hel del själv. Att vinden är knökad med allt möjligt har jag skrivit om tidigare, men nu har jag börjat att rensa och skummar på ytan.
Klart som körvskinn så blir det en loppmarknad, och det blir blandade pinaler. Men så i all röra hittade jag en skatt, en tavla på ca 110x 110 cm. Ett tryck som en Lage Lindell gjort och signerat 1/ 50 ex. Jag tror att det är en riktig pangsak fast den ser ju ut som att man släppt ett lekfullt dagisbarn på en plastskiva. Detta är värt att undersökas. Man måste tro på under. Jag visar en bild på skapelsen.



"Den liknar just ingenting..."

Föresten så är hockeyspelet till salu också, jag tror att det är den gamla modellen .

Jag har redan varit på soptippen en vända, och en vända till hinns nog med idag. Som ni förstår så hinner jag inte skriva mer idag, för just nu och överhuvudtaget så hinns det ganska lite här i bloggen.
Tavlan saka kollas upp sedan går den under klubban...:-)

Kommentarer

  • Anette säger:

    Skum bild, men det finns säkert nån där ute som letat länge efter en sån.....Kram

    2008-09-09 | 22:29:43
  • Gubben säger:

    Ha, ha! Sedan kommer du att ligga sömnlös flera nätter och sörja allt det du slängt...

    2008-09-10 | 16:04:23
    Bloggadress: http://gubben.webblogg.se/
  • Pierre säger:

    Den tavlan liknar inget alls så den bör ju vara värd en hel del.

    2008-09-10 | 18:23:00
    Bloggadress: http://www.teamnappet.se
  • Mia säger:

    Anette: Nästan lika skum som dom hemska kurbitsarna som hänger i personalmatsalen. Vi kanske ska hänga upp den i "rökbaren".



    Gubben: Nej jag ligger inte sömnlös, men Micke lider hårda kval nu. Alla saker jag slängt har han kunnat bygga tusentals maskinmanicker av.:-)



    Pierre: Jag har satt den på värdering oneline, innan den 18:e ska jag få svar då får vi se om jag kan säja upp mej ifrån jobbet..:-)

    2008-09-10 | 18:50:05

Kommentera inlägget här: