Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Försäkringskassan flinar de sjuka rätt upp i ansiktet...

Kategori: Samhälle

Försäkringskassan sjuka regler och inkompetenta handläggare och köpta läkare har som bekant gäckat de sjuka i Sverige en längre tid. De sparkar, de nedvärderar, de misshandlar, de kränker, de pissar, de slår ut människor längre ut i samhället och är delaktiga i att försätta sjuka i utanförskap och fattigdom. De belastar kommunerna så socialbidragens utbetalningar ökar. De verkar aldrig vara lediga för de hittar på nytt skit varje dag.

Frågan jag ställer är vad ska vi med detta verk till? Det finns inte något som finns i F-kassans vara att försvara längre.
Var fanns de politiska partierna i denna härva, var finns mitt eget parti. Jag vet vad vi tycker men tyvärr syns inte frågan om människors rätt till Försäkring i den utsträckning som den borde. Vänsterpartiet måste visa tydligt var de står i denna fråga, och detta måste skanderas ut ofta, tydligt ända tills valet. Rätten till sjukförsäkring borde vara en av de stora parollerna för mitt parti. Men måste få lov att säja att den har gömts och lever i det dolda. Vi alla oavsett partitillhörighet står och ser på när den största tryggheten som finns i Sverige raseras. Kvar ligger grus, och utslagna medborgare.

Försäkringskassan fortsätter sitt hån genom att dra igång en reklamkampanj som kostar 15 miljoner.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3463041.ab

Ska vi ställa upp oss på rad och se välfärden raseras mitt framför våra ögon, är det så vi önskar?
Jag kan inte förstå att det kan accepteras av det Svenska folket, eller har vi inte drabbats ännu eller vill vi inte förstå. Är döden tvungen att stirra oss in i vitögat innan vi vaknar?

Jag tycker att det är åt helvete, och det gjorde jag för längesedan, om jag så ensam ska föra en kamp mot orättvisan så gör jag det. Jag kan inte se på när jag tycker att något är så fel som just Försäkringskassan är.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: