Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Från facket till Sky High...

Kategori: Musik

Denna dag har jag varit på de Handelsanställdas repskapsmöte, där ekonomin i mitt fack gåtts igenom. Medlemssläppet har ju visat sej i form av en miljon mindre i medlemsintäkter. Detta måste vi jobba på att förbättra och förmå oss att locka tillbaka de gamla som lämnade oss när alliansen chock höjde avgifterna, samt att vi måste få in nytt frisk mod. Det är väl inte den enklaste match men vi måste argumentera för värdet i att vara medlem.

På förmiddagen gästades vi av skådespelerskan Eva carlsson ( känd som kapten i såpan Rederiet) även aktiv socialdemokrat. Visst var det mycket sossesnack, men jag slängde in en liten vänlig passning att: "Jag är aktiv i (v) fastän jag känner mej välkommen här." Ja vad menade jag med det...hihi.
                 

Eva var duktig, hon spelade en monolog som hon hade skrivit själv. Den var skriven på ett sätt som gör att man förstår att värdera det arbete som våra förfäder byggt upp under de senaste hundra åren. Hon berättade om sin farmor som bad sin familj att föra arvet vidare att kämpa för alla rättigheter som de före slitit  för att åstadkomma.
Det var en spännande dag, och som vanligt så smakade maten bra.

Då kvällen redan är här och jobb väntar i morgon då är det bäst att sömnan får ta över, dels ska jag orka jobba och sedan på fredag kväll blir det Sky Highs releaseparty de släpper sin nya skiva och dessutom firar dom 30 års jubeleum. Det ska bli roligt.



"Sky High"

Faktiskt, jag tror att jag har nämnt det någongång i bloggen att jag och en kompis körar på två spår på en gammal skiva. Den heter Humanizer och kom någongång på 80 talet. Oj vad åren går.

Rapporter om denna kväll ska jag rapportera om på lördag.
Visst hoppas vi att jag ska få roligt ?

                 

Let´s rock...

Kommentarer

  • capo di tuti capo säger:



    man behöver inte lyssna på dom, vi har

    ju fats domino det är en riktig lirare det

    mvh han med kopitensen

    2008-11-28 | 18:43:04
  • Mia säger:

    Capo:

    Funderar och funderar men minns inte vem som skrev "kopitensen" Var det måntro....Jo....?

    2008-11-30 | 21:10:28

Kommentera inlägget här: