Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Den har hackats sönder men innehållet stämmer...

Kategori: Samhälle

I dagen Borlänge Tidning har jag en insändare. En liten sak som kommer att läsas av någon och sedan försvinner. Ingen insändare man stannar upp i och funderar. Den blev inte som jag skrev den. Den blev omgjord. Jag minns de första raderna och lite på slutet. Men de giftiga pilspetsarna lämnades dock utanför.
Dessutom undertecknade jag den med vänsterpartist inte (v) som stod tryckt i pappertidningen.
Ja nu är den tryckt och självklart står jag för innehållet, men det känns inte som om att det är jag som skrivit den.

                                                                                                                                     

Kommentarer

  • halvar säger:

    Ett gott råd är att skriva kort-kort, Mia. Alla romaner och noveller stryks brutalt ner av insändarredaktörer. Allra högst 1000 tecken (inkl blanks) skulle jag hålla mig till om jag vore du.

    2008-11-15 | 14:25:56
    Bloggadress: http://halvar.wordpress.com/
  • Anonym säger:

    Halvar: Tack för tipsen. Jag förstår ganska väl vad du menar, men några riktade viktiga meningar kom bort. Den här insändaren blev tyvärr flat och den gav inte det budskapet som jag ville förmedla.

    Den kunde lika väl ha fått gå förbi. Det är inte att jag tjurar utan den bidde inte ens en fingertuta.

    Kul att du kikade in...Ha det bra

    2008-11-15 | 18:06:33
  • Mia säger:

    Halvar: Uddlös, utan sting.

    2008-11-15 | 18:09:11

Kommentera inlägget här: