Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Sommerens utmaning...

Kategori: Hobby

Jag har utmanat min käre man i gäddfiskerekord denna sommaren. (Se inlägg nedan VIP kund). Det börjar väl att skallra i hans knäskålar nu. Jag har gjort en kommentar i hans fiskeblogg och hänvisat hit för att visa mina giftiga vapen.
Att han tar utmaningen på fullaste allvar tvivlar jag inte alls på. Tävlingen har börjat.

Lägger ut några bilder på mina vapen:-)



"Pandoras ask, som snart öppnas..."




"Här blottas skatten..."



"Mitt farligaste vapen, den egendesignade wobblern målad
med allmogefärg..."



"På undersidan har han en slips..."



" Som reserv garderar jag med Flying Lure, köpta på TV-Shop under 90-talet..."



"Det viktigaste i denna utmaning är det vi väger mina fiskar på..."

Följ sommarens äventyr, rapporter kommer och även bilder i vått och torrt. Jag lovar att det kommer att bli en spännande tävling, vårt äktenskap kommer att få starka band och kärleken får sej ett kliv  uppåt.

Kommentarer

  • Pierre säger:

    Knäck inte gubben nu!

    Skulle du ta honom så slutar han kanske med fisket och bloggen.

    Vem ska jag då blogga ihop med??? =)

    2008-05-20 | 18:22:26
    Bloggadress: http://www.teamnappet.se
  • Magnus säger:

    Din egendesignade wobbler (målad design. nevertheless) ser riktigt het ut! Jag har sett en liknande som skördade både stor och mycket gädda. Vill du verkligen utklassa din M så rekommenderar jag mete med levande mört, löja eller annan vitfisk i 100-200 g klassen! Du lär utklassa din make. Promise!

    2008-05-21 | 10:26:03

Kommentera inlägget här: