Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Kjejsaren får nya kläder...

Kategori: Hobby

Nu kallar han mej för jerkhäxan, ja det får han väl. Denna utmaning har tenderat att bli ett vadslagningsprojekt på makens blogg. Psykologisk krigsföring är inget som biter på en gammal kvinna som mej. Som tränad strateg och orakel går jag igenom de flesta skyfall med hedern i behåll. Vi Amazonkvinnor går igenom en strid utan att tveka.

Nu har diverse saker inhandlats inför fiskesäsongen, de enkla regler är också satta. Vi börjar ifrån noll kilo, sedan ska vi personligen tendera vikten efter sommarens månader. För att det blir rättvist gäller tävlingen när vi båda är i båten samtidigt. Grenar som är godkända i tävlingen är mete/ jerking och trolling. Fisket är riktat mot gädda och den skall håvas in och vägas.

Nu kommer lite bilder på mitt nya spö och rulle...

 

"Ja upplagan är begränsad, om det gäller mej eller spöet får framtiden visa..."



"Full rulle "Black Max" med extra dyr lina..."



"Oj, oj, ser ni linjerna..."



"-Du måste ta bort plasten, gnäller han.. "


Då får vi se om startskottet går nästa helg, för då ska båten i sjön och vi är båda lediga. Nu får jag väl gå till någon modebutik och hitta de rätta kläderna som matchar med "gäddhänget" under armarna.

Gott folk nu är det nära, och får jag en 15 kilos gädda första dagen, då kan jag sitta och rulla tummarna resten av sommaren i båten medan M kämpar.

Min iver vet inga gränser och redan nu har jag strategin och gäddviken inprogramerat i pannfläsket, men några taktikavslöjande kommer inte att röjas då de flesta fiskepolare till M är lierade med honom.

Kommentarer

  • Micke.S säger:

    Allt mitt är ditt eller nåt liknande har jag för mig att det lät när vi gifte oss =)

    /Micke.S

    2008-05-22 | 15:11:35
    Bloggadress: http://fiskeborlange.blogg.se/
  • Mia Frugan säger:

    Å du tjosan i backen gubbe!

    Nu verkar det som premiärnerver och man anar en viss småtjurighet krypa så smått fram...

    2008-05-22 | 16:17:47
  • Pierre säger:

    Nu när gubben din har köpt spö och rulle till dig (förmodar jag, inget illa menat.) så väljer du nya kläder till honom nu då när du ska till modebutikerna?

    2008-05-22 | 19:14:52
    Bloggadress: http://www.teamnappet.se
  • Mia säger:

    Pierre:Han vill inte ha några nya kläders

    2008-05-22 | 20:01:43
  • Mia säger:

    Pierre: ...jag fick inte färdigt kommentaren ovan, M är ingen klädvän den garderob han har är fiskevästar och gröna m59...:-)

    2008-05-22 | 20:32:40
  • Pierre säger:

    Räcker gott.

    Min garderob ser ungefär likadan ut.

    Lite svarta jeans och en bunt myspys finns oxå med.

    Men det är bara manligt.. =)

    2008-05-22 | 21:57:44
    Bloggadress: http://www.teamnappet.se
  • Gubben säger:

    Som sagt - vilket drama som väntar! Det här är bättre än 100 bönder...

    2008-05-22 | 22:10:43
    Bloggadress: http://gubben.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: