Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Jag har nappat på ett hett tips...

Kategori: Hobby

Idag har jag inhandlat en Buster Jerk inför helgen, jag står nu inför årets största utmaning, och den är att klå min käre make i att ta upp den tyngsta gäddan.
Jag fick tipset till denna makalösa tingest av en bloggkollega nere ifrån Småland, han håller nog lite på mej eftersom han ger mej proffsrådgivning, eller också är han lierad med maken:-)
Men jag litar dock på Smålänningar trots att det gick åt skogen med min föredetta som kom ifrån detta land. Men har man bott nere där och dessutom blev accepterad så tar jag tipset på största allvar.

På eftermiddagen då vi kom in i fiskeaffären, som jag aldrig varit in på, så kom dom och hälsade och talade om att de hade hört om utmaningen och önskade mej skitfiske. Dom försökte kränga en Jerk med Leksands emblemet och i blåvita färger, men utan sportintresse och inget större intresse för hockey fick jag tala om att det inte var isfiske jag skulle ägna mej åt. Egentligen är jag väl ingen fiskenybörjare, men det är kul att många tror det och jag är inte sämre än jag spelar med. Däremot är typen av fiske nytt för mej, men det blir roligt.



"Oboy se hur gäddorna står därute och bara väntar..."



"Se, Buster jerk c101, som rådgivaren tipsade om. En vass(ing) för
storgäddan..."

Operation psykologisk krigsföring är i full gång...

Kommentarer

  • Micke.S säger:

    Hoppas kan du ju alltid..men den ser "vass" ut.

    /Micke.S

    2008-05-30 | 17:09:43
    Bloggadress: http://fiskeborlange.blogg.se/
  • Pierre säger:

    Fångar du inte storgäddan på den så gör du fel.

    Men det är klart jag gillar inte om du knäcker gubben din, är lite rädd för att han slutar fiskeblogga med mig nu när du fått ett grymt bra "insider" tips. =)

    2008-05-30 | 23:40:43
    Bloggadress: http://www.teamnappet.se

Kommentera inlägget här: