Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Husvagnscampingen blommar igen...

Kategori: Helgdagar

Så lugnt och avkopplande att få gå in och krypa ner under täcket i husvagnen. Fågelsången finns liksom alldeles omkring mej dygnet runt. Grabben säjer: " Åh va mysigt mamma, nu är det sommar igen..."I morse när jag vaknade hörde jag Storlommen, öppnade lite på rullgardinen och såg att det var mulet. Slog ett getöga på klockan och den visade alldeles för tidigt. Lade huvudet på kudden och sov till halv tio. Det är skönt att man kan lyckas att bli lyrisk över en sådan här "skitsak".

Senare på dagen luckrades de grå molnen upp och värmen gjorde ett svep över campingen. Jag tog min deckare med ond bråd död och lyckades avnjuta en timme läsande och en halvtimme sovande, efter maten.

Det är bra att jag kan och vet hur jag ska ladda batterierna, för det är vad jag är värd och behöver..

                                                                                        .

                                                                                           "Vy ifrån huvudet"

                                                  

                                                                                           "Vy rätt upp"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: