Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Titti, Försäkringskassans lilla Ängel...

Kategori: Samhälle

Återigen gjorde jag ett försök att få prata med en människa på F-kassan i Borlänge, men hamnade bara i Gävle. Det gick inte att koppla, för hur än dom gjorde så kom alltid samtalet tillbaka till Gävle. Man har ju hört att alla vägar bär till Rom, men nu är det nya rutter. Alla samtal kommer till Gävle. Men visst är det helt makalöst att man inte kan få prata med en handläggare i den stad som har hand om et´.

Vildsint, håret rätt upp, röd på kinden så satt jag på mej läppstift och lite puder, satt mej i Forden och for i väg i en ilsken stil ner till kontoret i Borlänge. Bara 3 stycken före i kö. Så var det min tur. Där satt Tant Titti och jag förklarade mitt ärende i långa drag. Jag visade hela min nådiga lunta med alla papper med avslag och bifall. Titti, Försäkringskassan i Borlänges ängel kopierade Länsrättens beslut och sa att hon skulle till Falun på eftermiddagen och skulle då tala med Handläggare Hedberg på Falukontoret. Två timmar senare ringer Titti och berättar att pengarna är på väg, och har skickats till banken. Så pengarna ska finnas på mitt konto på Måndag, Tisdag. Ja det är nog en otrolig tur att Försäkringskassan har kvar någon av de gamla medarbetarna som har just den känslan för människor som man ska ha. Försäkringskassan ni ska vara glada att ha någon somTitti , som vet hur man bemöter sina "klienter".
Jag önskade henne en glad midsommar och talade om att hon var ett guldkorn och hon skulle vara nöjd med sin insats.

Om jag är nöjd nu? *Gapskratt*  Inte riktigt, nu börjar jag att fila på ränteförlusten, man kan undra om Försäkringskassan har några förtryckta blanketter på hemsidan att skriva ut. Knappast troligt...

Jag tar en Stenmarkare på detta:

Kommentarer

  • Jari säger:

    I dag så måste man vara djävligt frisk för att orka vara sjuk tydligen. Starkt jobbat Mia och glad midsommar till er alla.

    2008-06-19 | 14:43:33
    Bloggadress: http://fiskefeber.blogg.se/
  • Mia säger:

    Jari: Ja så är det Jari, dom som inte orkar blir utan. Det är inte så jag vill att det ska se ut. Därför delar jag gärna med mej av de "pappersresor"jag fått utstå.

    Glad midsommar på er, själv så får vi vara utan M han jobbar natten hela helgen...

    2008-06-19 | 19:09:57
  • Pierre säger:

    Det är väl så som byråkratin i Sverige är uppbyggt.

    Den som inte orkar bråka får ingenting och den som orkar bråka ska få ett rent helvete.

    Håll ut tills du har fått allt du ska ha.

    Glad midsommar =)

    2008-06-20 | 09:03:30
    Bloggadress: http://www.teamnappet.se
  • Leif Lindström säger:

    Heja Mia.

    Du är bäst och jag är säker på att även Försvarets radioanstallt (FRA) inser det, efter att hå gått igenom din blogg och mailbox.

    2008-06-20 | 13:05:54
  • Mia säger:

    Pierre: Man är en envis en, så kommer det att bli till slutet. Det sista jag gör innan dom gräver ner mej, då slår jag upp locket och ropar ut:"va vad det jag sa...":-)



    Lindström: Vad dom inte vet är att turbanen är gömd i en grotta i Gyllberget. När jag flyger inrikes då drar dom alltid för gardinerna när vi flyger över hemliga territorium.:-)

    2008-06-20 | 18:41:40

Kommentera inlägget här: